AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
1.680

Tips på hur få M5 e39 att se "elakare" ut?

cl
19
clayton
M3 e36 -93
M5 e39 -99
Hej!
Söker lite tips på hur man kan får bilen att se lite elakare och snyggare ut men samtidigt behålla den stilrena känslan? Någon som har några tips? Bilder uppskatas och gärna länka var man kan införskaffa sakerna.

MVH
Jonathan

A true gentleman never travels behind less than 8 cylinders
angeleyes.. tonade bakljus ,gtr-huv , andra fälgar, splitter..
vad har du för färg på bilen??
cl
19
clayton
M3 e36 -93
M5 e39 -99
okej =) bilen är avusblå

Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Bild?

Beautiful Münich Woman
BMW
cl
19
clayton
M3 e36 -93
M5 e39 -99
Bilder finns @ www.garaget.org/clayton

Fin bil.

Men byt fälgar. Turbinfälgar är snygga, men ser "snälla", eleganta ut -passar på lugna bilar. 18 tum M5 original är alltid rätt på en M5 (sällan annars).

Facelift-ljus med angel eyes fram och kristall-vita blinkers bak.

Undvik tonade rutor tycker jag, om du du inte vill ha den där EPA-looken.

Behövs inget mer. Om du vill att den ska se aggressivare ut kolla ögonlock lackade i bilens färg möjligen. Men inga fler vingar, spoilers, neonljus under bilen, jätte-avgasrör eller tonade rutor - det är för småkillarna.
Några bilder på bilar som jag tycker är rätt tuffa

Länk
Länk
Länk
cl
19
clayton
M3 e36 -93
M5 e39 -99
Tackar för länkarna det gav lite inspiration, håller helt med dig om neon osv haha, vill bara ha lite diskret och stilrent som sagt.

Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Skaffa ett par originalfälgar, de se betydligt elakare och snyggare ut än de du har på nu.

Ett par "angeleyes" kan vara snyggt och kanske en lättare sänkning, skulle aldrig sänka den själv pga andra nackdelar med det kan göra att den ser lite "elakare" ut som du önskar.

Sen har jag mycket svårt att komma på någon förändring som förhöjer utseendet. Bilen är klockren original tycker jag.

Jag tycker det ser mer eller mindre hemskt ut med andra spoilers, vingar, tonade glas, tonade rutor (mer än standard), svarta njurar, modifierade BMW emblem etc.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Håller helt med Björn! Svarta njurar, takspoilers och annat går bort....Tycker din bil ser "elak" ut redan nu och som både Lasse och Björn skriver så skulle ett byte av fälgar göra saken ännu bättre.

När det gäller fälgar så skulle jag själv kunna tänka mig 19" i något från BBS eller t ex Hartge Classic men längre än så sträcker jag mig inte.

Avgassystem kan jag förstå att M5-ägare byte då det i original låter mesigare än vad det borde med tanke på 4,9L V8 och 400hk. Tycker dock att slutrören på din bil är i grövsta laget, det ser lite oproportionerligt ut. Men alla har vi olika smak och detta är min åsikt :)

___
//Ulf
cl
19
clayton
M3 e36 -93
M5 e39 -99
Jo dom är lite i grövsta laget, men det var ägaren innan som monterade dem. Du pratar om sänkning, på vilket sätt påverkar det bilen negativt?
Jag funderar lite på att montera ett par 19" M6 fälgar men jag har svårt att bestämma mig om dom passar på bilen eller inte.

Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Jag personligen tycker en original M5 är perfekt avstämd mellan sport och komfort så länge man inte ska köra bana. Den är hyffsat bekväm och trivs vid inspireradkörning på landsväg.

Att sänka den betyder vanligtvis att du tappar en del av komforten, men kan man leva med det nog inga problem.

19" M6 fälgar blir nog trevligt det med.
cl
19
clayton
M3 e36 -93
M5 e39 -99
Där sa du ett sant ord! får se hur jag gör. Funderar lite på att sälja bilen just nu faktiskt och då känns det meningslöst att plöja ner pengar på ett par fälgar.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.