AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
1.417

Mörka dimljus e36

Fi
44
Filliloxen
328 Cab -96
328 Touring -96
Tjenare! sitter och funderar lite här. har dessa dimljud på min e36a cab tillsammans med svarta oneblock angeleyes.

Länk

tycker dock att dem lyser väldigt dåligt. har ju ingen reflektor och sen är det en kåpa över lampan så det lyser som glödning bara. skulle vilja ha lite mer ljus i dem. mer blå aktigt som angeleyes. någon som har något tips om hur man kan få lite mer och snyggare ljus i dem.

annars funderar jag på dessa dimljus med klarglas som är tonat.

Länk

men tror nog inte dem kommer bli lika snygga på min bil eftersom oneblocken är svarta och dessa ser inte lika mörka ut. någon som har monterat de tonade på sin e36a ? skulle vilja se hur det ser ut. :)

// Feeelix
Sm
511
Smajly
318D Touring -12
X3 2.0D Aut. -08
320 E46 Cab -01
Och hur vet du att dom lyser dåligt?
Du har väl inga monterade eftersom du frågar efter bilder..

Läs på vad dimljusen har för funktion så tror jag säkert du kommer bli nöjd.

Har också funderat på mörka dimljus eftersom jag också har svarta oneblock.. fast jag funderar på dom som liknar orginal till utseende fast med mörkt glas..
Fi
44
Filliloxen
328 Cab -96
328 Touring -96
Jo jag vet att de lyser dåligt eftersom jag har dem på bilen just i skrivande stund! Alltså är de monterade!

Dimljus vet jag vad det är till. Men de i länk nr1 lyser så dåligt att bes mannen blev förvånad när han skulle kolla ljuset i dem. Alltså syndes det i ljusinställningsgrejen. Det lyser mer eller mindre som glödning i ett extraljus.

Därför undrar jag om något satt i en annan lampa eller tagit bort kåpan över lampen.

Sen ville jag ha bilder på e36a med de dimljusen som är i länk nr2 monterade. Gärna med svarta oneblock tillsammans.

Förstår du nu då?

// Feeelix
M3
380
M3Crille
328 Coupé -97 (Turbobygge)
Dom svarta klarglas har ja på min o grymt nöjd!! Förvisso har ja inte hunnit byta ut huvudstrålkastarna ännu men du kan ju få en uppfattning iaf.. Finns bilder på denna sida: Länk

Fi
44
Filliloxen
328 Cab -96
328 Touring -96
okej. tack. jag är fortförande o säker alltså. men de lyser ungefär lika starkt som orginal eller ? Länk det här är min som har de i länk nr 1

// Feeelix
M3
380
M3Crille
Dom klarglas "svarta" som du länka till e dom ja har o dom lyser precis lika bra som original! :) Bara o handla!! :D
Fi
44
Filliloxen
328 Cab -96
328 Touring -96
okeej :) frågan är om det passar in i fronten :) men får fundera lite på det. men lutar åt att det kan bli ett par sådanna i alla fall. annars får ja hoppas på att jag hittar någon som har lika dana som ja kan testa med en snabbis ;) hehe
da
1.042
danragn
BMW Z4 M Roadster
BMW 520 M Sport
De svarta har svart reflektor medans Länk har kromad/tonad reflektor plus glas.

/Daniel
da
1.042
danragn
BMW Z4 M Roadster
BMW 520 M Sport
Poängen var att de med svart reflektor inte lyser lika bra som de tonade =)

/Daniel
Fi
44
Filliloxen
328 Cab -96
328 Touring -96
danregn

ja precis.. men det är snyggt med helsvart reflektor. men lyser kasst :P därför jag vill ha lite mer light i dem. annars måste man köpa de med tonat glas och bra reflektor. :P

// Feeelix
M3
380
M3Crille
Dom ja har (köpt av Razvan på stylabilen.se) lyser lika bra som min klara original iaf..? E dom som Fillioxen har me i sin andra länk i första inlägget.. Funkar kanoners!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.