AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.313

Limma Aerodynamic spoiler på original stötfångaren

Har köpt en Aerodynamic frontspoilerläpp som ska limmas över orignal stötfångaren med ett lim som heter Betalink. Ska även fästas med 5 skruv underifrån. I instruktionerna jag fick fråm bmw står det:

1: Rengör områdena med Betaclenan
2: Rugga upp klisterytorna på frontspoilern inifrån med sandpappret som medföljer limsetet och rengör därefter med betaclean.
3. Stryk på limmet jämnt inifrån på klistrytorna.
4. Sätt försiktigt på frontspoilern på stötfångaren och anpassa den exakt.
5. Fäst frontspoilern vid de fem fästpunkterna med skruvarna.
6. Tryck fast frontspoilern överallt och fäst den med tejp så att den ej kan glida. Ta bort lim som tryckts ut vid kanterna med Betaclean.

Jag har 2 frågor. Vad för tejp ska man fästa med så att den ej kan glida ur plats samt ska man inte rugga upp lacken på sin original stötfångare så Aerodynamic läppen fäster bättre?
J.B
Varför fundera ? , gör som det står så blir det bra :-) , rugga upp lacken gör man för att limmet skall få en bra fästyta !!! , annars kan det lossna ,,,, tejpa gör man väll för att den skall sitta still tills limmet har torkat så det sitter ..

Ut i solen o fixa nu

J.B

Länk
Ca
1.442
Carlee82
335ia e92 ´07 Frozen silver
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
Har du köpt den på BMW Sevak? Får man fråga vad den gick loss på?

Fan vad arg jag blir alltså. Först när jag beställde sa Bmw att jag skulle få den efter 5 dagar. De tog 10 dagar. Jag har åkt dit hämtat lastat åkt hem sedan ringt lackerare bokat tid lämnat in för lackering, hämtat från lackering och nu när jag ska montera vad ser jag då? Jo att jag fått fel jävla del utav Bmw. De har gett mig en Aerodynamic frontspoiler läpp som är för 3 serie coupe med mörker kamera i stötfångaren. Den är skärd lite på sidan för att kameran ska få plats.

En sådan. Länk

Ska till Bmw imorgon och be dem beställa rätt del samt att de får bjuda på lackering och montering tycker jag.
Carlee82: Japp från bmw. Fick lite rabbat skulle hamna på 3600:- med betalink limsetet jag fick den för 3400:-.
De sökte till och med efter mitt regnr så fattar ej hur de kan ha gett mig fel del.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.