|
|
|
|---|---|
| Någon som vet om det finns kablar framdraget i bakluckan till dragkrok på e91 06:a eller ska man använda strömtjuvar ? | |
| Såvitt jag vet, bara kollat lite som snabbast, ska du använda ett särskilt kablage för dragelen, då ska det vara plug'n'play. Finns på BMW, och finns helt säkert från leverantören av draget. | |
| Ok, låter ju bra, men jag hittar inga sådana uttag i bak, sen så verkar det inte vara plug and play på den kabelsatsen jag fick med. | |
|
Kolla med någon som kan canbus-elsystem, vet inte helt om jag skulle våga testa strömtjyvar i ett sådant system. När jag hörde på BMW initierades även draget i någon styrenhet, tydligen ska DSP jobba annorlunda med släp tillkopplat, PDC ska deaktiveras automatiskt osv. Min tanke om jag får större behov för drag är att montera själv, använda BMW orginalkabelsatsen och få draget initierat i samband med nån service. |
|
|
"tydligen ska DSP jobba annorlunda med släp tillkopplat" hm, varför då kan man fråga sig? lite mer rear-fill/eko med tanke på tunga släplaster? |
|
| Kroken är monterad, det gick på 4400:- totalt (avtagbar) elen kopplades med strömtjuvar och allt funkar klockrent. | |
|
DSC ska kunna gå in och parera pendling. Utöver detta så finns ju glödtrådsvakt för släpets lysen samt att bilens backlampor inte tänds vid backning med släp. |
|
|
Steaman: "Antipendlingsfunktionen" finns bara på de 6-cylindriga modellerna om jag minns rätt. /ElakaKatten If I dream? From the moment I wake up until I fall asleep. |
|
| Aha DSC, då fattar jag. Tyckte det verkade märkligt att DSP påverkades av släp. Många förkortningar :) | |
|
Hangaround: Du har rätt i att PDC skall deaktiveras om kroken är ute Men bara om du har el-adaptern i ! (man kan ju dra släp utan belysning o då tjuter det som f*n om man backar) Mvh |
|
Gunget |
Är det inte så att antipendlingsfunktionen bara finns till 6 cylindriga modeller med x-drive t.o.m? Jag kan iofs minnas fel... |
|
Gunget Du minns fel, jag har det på min bakhjulsdrivna. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.