|
|
|
|---|---|
|
Vad kan vara fel med min styrning? Om jag svänger åt höger så funkar allt som det ska. Svänger jag åt vänster så är det som ett litet stopp som man inte kommer förbi sen släpper den, då går det svänga. Ibland så är den bara trög när man svänger åt vänster. Bilen är en 318i e36. | |
|
Låter som servopumpen har börjat ge upp, men det är lite konstigt att det bara är åt ett håll, borde vara när du vrider hjulen åt båda hållen. Det är inga missljud när du vrider på ratten. Brukar kunna bli ett ganska högt orrande när servopumpen är dålig. Har du kollat så du har tillräckligt med vätska i servobehållaren? |
|
| Nån gång har det gnällt men det är väll för att det har varit förtrögt att svänga. typ som när man kör den i endläge. | |
| Låter lite skumt detta problem, blir lite nyfiken på att söka mer på detta fel. återkommer om jag kommer fram till något. Vilken årsmodell är det du har? | |
| -91 | |
|
kom att tänka på att du kan ha luft i systemet. Hissa upp bilen med domkraft och ställ på pallbockar (safty first). skruva av locket på behållaren för servovätskan, starta motorn och ge fullt rattutslag från höger till vänster flera gånger. Kontrollera även vätskenivån när du endå är där och pular. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.