AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
1.365

E36 - Köpa nytt glas till depo framlykta, går det?

Köpte just en omgång begagnade depo framlyktor med angeleyes till min e36. Men det är en spricka i glaset på den ena lyktan, vet inte om det var så när jag fick dom eller om jag gjort det.
Hursomhelst så behöver jag ett nytt glas, går det att köpa löst nånstans?
Är det av samma typ som orginalglaset?

Någon som vet var man billigast eller enklast köper ett nytt glas till orginalstrålkastare?
De ser ut att vara snarlika originalglasen, men eftersom jag inte vet exakt hur nya originalglas ser ut vill jag inte chansa. Dessutom är ett originalglas nästan lika dyrt som att köpa en till uppsättning kompletta framlyktor som jag alltså just har köpt.

Känns ju förjävligt om jag har köpt två kompletta lyktor också blir det en spricka i ena och det enda sättet att ordna det är att köpa två till! :o(

Har fått svar från en stylingbutik där de skriver att de inte kan ordna lösa glas till depo.
Okej, kan du skicka en länk till där du köpte dem?
Jag köpte dom begagnade så jag vet inte vart de är köpta från början.

Här är hursomhelst bilder från annonsen där jag köpte dom:

Länk
Länk
el
675
elmgren
M3 E36 -97
540iA E39 -98
535d E61 -10
Snacka med någon av alla återförsäljare som säljer Depo-lyktor så kanske de kan hjälpa dig med att fixa fram ett glas. Du kanske har sån tur så någon har reklamerat en lykta där glaset är riktigt eller liknande.
gO
1.407
gOry
335i Touring
Dom depo lyktorna jag har ser ut att dela plasthus och glas med Hella, även biltemas lyktor ser ut att vara identiska i plasten,

Annars har jag ett par jag vill bli av med.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.