|
|
|
|---|---|
|
Fick nyligen hem ett erbjudnade om en sats för att märka rutorna på bilen. Satsen innehöll alla grejor som behövdes inklusive instruktioner så att man skulle kunna fixa detta själv. Alltsammans kostade 188 kr med frakt, det var ju billigt och bra, men är det någon mening med denna märkning? Blir bilen mindre stöldbegärlig? Någon som har några erfarenheter? | |
|
Om någon själ den och försöker ta ut den ur landet så kan man ju byta reg-plåtar men det är ju lite krångligare att byta rutor (inte värt det). Viktigt att det blir bra kanske tror inte det är så fasligt dyrt att åka till en glasfirma och låta dem stansa in det. Tror det blir snyggare också. |
|
|
Jag provade att märka mina rutor på detta vis på min förra bil och resultatet blev helt okej, men det beror lite på vilken firma det är som erbjuder märkningen.. vissa har väldigt fula mallar som man ska använda. aldrig mer Audi! |
|
|
I en del fall så kan man faktiskt få det här kittet gratis från sitt försäkringsbolag. Förutsatt att man själv utför jobbet... who dares wins... |
|
| Hur funkar det med märkning av rutorna, om bilen stjäls o hamnar i Ryssland (inte alltför ovanligt)? Ryssarna struntar väl i sånt o kör bara... | |
|
Ha också fått erbjudande om märkning av rutor. Tror nästan det är frågan om samma företag, kostade också 188 pix. Beställde satsen och utförde märkningen själv. Skitenkelt att göra, bara klistra fast mallarna på rutorna, applicera märkpastan, vänta 10 min, klart. Tog försiktigt bort mallarna från rutorna och lät pastan sitta kvar i ytterligare 2 h för att sedan torka av med fuktig trasa. Resultatet blev kanon. Enligt garantin som följde satsen får man 2800:- om ens bil skulle bli stulen trots märkta rutorna. Helt OK erbjudande, tycker jag. //Dominik 'Respect is something one earns not get' |
|
| Kanske är bäst att beställa en sådan märksats då. Bara inte rutorna ser skabbiga ut efteråt, men det kanske beror på hur nogrann man är? | |
Grusse |
Jag har också märkt mina rutor på ett liknande sett. Men då klistrade man dit mallen och sedan applicerade man märkpastan och lät den verka i 5 minuter, sedan drog man bort mallen oxh torkade med en fuktig trasa bort pastan. Resultatet blev mycket bra, det ser ut som att glaset är frostat där pastan fått verka. 2800:- skulle man få om bilen blev stulen + att man slipper självrisken. Jag fick min märksats gratis från Länsförsäkringar. |
|
Det blir mycket snyggt om man gör det försiktigt och inte dräller med märkpastan. Jag har fått byta en ruta som gick sönder långt efter jag märkte rutorna och då märkte glasmästaren den nya och det är ingen skillnad på kvaliteten. IF sålde satsen för under 200:- fyrhjulsdrift är roligast! |
|
| Försäkrade bilen hos Länsförsäkringar (Malmö) och då var det bara att åka till Motormännen och få reg-numret ingraverat i rutorna. Kostnaden stod Länsförsäkringar för. | |
|
När jag försäkrade min bil hos LF, kom det en märksats på posten, blev kanon bra. Men så gjorde jag det noga oxå. =) Fredrik M - Z3 2.8 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.