|
|
|
|---|---|
| Tjena heeej. Jag ska uppgradera min bmw lite. det jag undrar över är om jag kan ta en 325 motor från en 88-90 och sätta i min bmw 520. nu menar jag bara att ta bottendelen o byta ut då. skulle det gå? | |
| ingen som vet något? | |
| hallå? ingen som kan något eller? | |
| Det går pga att de tillhör samma motorfamilj (m20) 2.0, 2.3, 2.5, 2.7ETA är de som ingår | |
|
Jo visst går det men. Det är så att motorfästena i en E28 stämmer inte överräns med 3 seriens fästen. men det går ju att bygga om självklart! Det är bara lite mer jobb så köp en motor som suttit i en E34 istället. Hoppas det löser sig. MVH Jesper Skoglund "IF You Can´t Race It... Style It" |
|
|
Är väl lite olika toppar på 2l och 2,5'an. Vet inte hur det kommer att fungera. Varför ska du bara ta bottendelen? MVH David Öfverdahl-Forslöf |
|
| för jag orkar inte hålla på med en annan topp också. Jag ska köpa ett 2,5 liters block och kompsänka den för att jag ska på med turbo på den. | |
|
Kör då med en eta motor, då har du kompsänkningn på köpet + du har 2,7L MVH Pelle cs4605 |
|
| och vart får man tag i sådan? vad är det som skiljer på en 2,5 liters maskin och 2,0 liters? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.