AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.193

Nöjd BMW ägare, dela med dina positiva erfarenheter

Visa användare
1.458
FD-Ormen
X1 18d SDrive-15
CX-5 2.2d-13
Det finns säkert trådar på detta... Men ni kan väl dela med allt positivt, oavsett modell & år.

Det finns så mycket negativt i forumet (vilket är också nyttigt), men det vore kul att samla lite info om problemfria modeller...

Jag kan nämna att (knack, knack) jag är supernöjd med mina senaste E39:or.

Inte mycket besvär alls, lite slitdelar som bromsar, dämpare och någon givare som man fått byta.

Annars har jag kört drygt 8-9000 mil med de tillsammans, helt underbara bilar.

Relativt snåla och bra komfort, rent nöje att sträckköra GBG - Val'thorens t.ex.

MVH, Zoltan
Tanner
Jag är nöjd med min 730iA, Går mycket snålt för att vara en V8 men det ska bytas lite delar på den och servas och till sist en polering inför sommaren. Tar man hand om sina bilar så tar dem hand om dig, finns ju dem som kör tills något rasar sen säger dem att BMW är skit och dålig kvalitet hit och dit.
xj
114
xjml
328iA -99
750iAL -95
Jag fullkomligt älskar mina BMW, har alltid gjort. Att det går sönder saker har ju att göra med att det inte är en dussinbil. Väghållningen till exempel kommer ju till priset av lite fler delar. Viktfördelningen lika så.

Sen måste jag bara få tillägga om komforten i E38. Jag har nog aldrig varit med om nåt liknande. Inte ens nya F01 går lika tyst, iofs va det utan dubbelglas men ändå, den är 15 år nyare.
Visa användare
1.458
FD-Ormen
X1 18d SDrive-15
CX-5 2.2d-13
Trevligt!

Jag ska köpa E38 nästa gång, tanken är att på sikt först byta den ena E39:an mot något mindre, och senare den andra E39:an till en E38.

Måste bara äga en E38, kanske någon av de sista årsmodellerna.

Men jag måste svika lite, jag är inne på Alfadrömmar, så en av de sista 156:orna luras det kring... mycket!

Visa användare
1.787
qsacage

BMW i4 M50 (G26) 2022
Hade en 156:a i 3 år, fungerade fint men kvalitetskänslan och körglädjen når inte upp till BMW.

Vad gäller min 325:a så älskar man vartenda kilometer bakom ratten. :)
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Jag köpte min första BMW 1997, och sen dess har det bara blivit fler. Just nu har 2 av dem gått 33000 respektive 38000 mil, och de bara rullar på, man kan inte vara annat än nöjd.

BMW CS #5206
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
Kolla hur många BMW jag har haft, och gissa om jag är nöjd :-)))
E91:an är bullrig interiört dock.
Visa användare
288
Cab-Ingemar
120d cab -09
320d xdr touring 2012
Golf cab 1980
R1200c Independent
Satte på sommarsulorna igår och det känns onekligen som en annan bil. Helt nöjd med bilen men visst finns det detaljer att disk men det kanske får bli i en annan tråd då.

Länk

Ingemar
kilroy
Jag har alltid varit mycket nöjd med mina BMW. Min E34 540 -95 är den i särklass bästa bilen jag ägt. Jag köpte den oförskämt billigt, den har varit förhållandevis lättservad och hållbarheten har varit suverän trots tidvis hård körning.

Min första E39 M5 fungerade i stort sett bra även om det förekom en del elektronikproblem av och till. Däremot tyckte jag inte att kvaliten på interiören var helt tillfredsställande.

Min nuvarande M5 har fungerat i princip helt klanderfritt vilket även inkluderar modifieringen från Dinan.

Principiellt tycker jag inte att BMW innehar någon särställning på marknaden. Både Audi och Mercedes tillverkar prestandabilar som ger både körglädje, väghållning och prestanda.

Blir det någon BMW igen? Det blir det kanske, jag är på jakt efter en kombi så det kan mycket väl bli en potent dieselräser från BMW. Annars har ju Audi några högpotenta bilar i det segmentet...

Jag är också på jakt efter en "sportbil" i högprestandaklassen. Tyvärr har ju inte BMW någon modell i den klassen. Det har ju däremot både Porsche och Audi.

Mvh kilroy

"Jag är inte bara dryg...jag är skåning också"

Visa användare
1.458
FD-Ormen
X1 18d SDrive-15
CX-5 2.2d-13
Kul o höra!

Ja, det kanske blir en E46:a eller någon annan BMW modell igen, när jag byter ut 523:an... Men jag har alltid gillat Alfa, och aldrig haft någon. Kört några 156:or i början av 2000 talet.

Vi får se vad det blir, väl på plats, söder om Frankfurt a.M..

Så surt, jag jobbar sen mars i Görlitz, östra DE. Men det är taskigt utbud av begbilar. Och mer salt än i sydväst... Men vägarna är finare i öst, och på landsbyggden kör de riktigt snällt och lugnt.

Så jag kollar lite då och då och hoppas på att något trillar in.

Fortsätt dela med er.

Mvh, Zoltan
Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Har varit väldigt nöjd med mina tidigare e39 530 M trots att det allt varit lite småstrul med bägge som iofs avhjälptes snabbt och utan knussel från BMW. Bra kvalesort på allt och finfina prestanda och komfort.

Fast höjden av lycka var ju trots allt när jag bytte till den nuvarande. Det ÄR ju nåt alldeles särskilt med en cab!!! Visst är en e46 mindre än en e39 och ändå tydligare märks det ju i en cab. Men då den endast rullar sommartid och jag oftast kör ensam så kvittar det.

Har ingen direkt annan erfarenhet av BMWs andra utbud utöver några timmar i den förra X5 och några dagar med en 1-serie samt provkörningar av diverse stora som små. Alla är fina bilar men kanske dom till viss del har förlorat lite av sin kvalitet. Tycker dessutom att de nya modellerna inte är lika snygga som de förra. Fast det är ju högst subjektivt och där finns det inga rätt eller fel. Samt att det numera kryllar av diverse BMW i alla kvarter. Dom har helt enkelt lyckats sälja för bra så det är inte längre lika ovanligt och kul att köra en BMW vilket innebär att den dagen då nuvarande BMW får respass blir det förmodligen nåt annat. Fast den dagen lär dröja :-D

Niklas

Fransosen
Ro
220
Robbex
320ik -88
Bmw 540IA -94
Min första bil var en Bmw 320 IK -88
Denna höll i 6 dagar sen gick ventiler av och gjorde sallad nere i blocken och kolvar sköts.

Sen nu har jag köpt mig en Bmw 540IA E34 av en vän. Den har inte strulat för någon av dom 4 tidigare ägare på ca 6 år.
1 månad efter jag haft 540n så slutar den tända... går ej att starta.

Vad kan jag säga.. Gillar Bmw's bilar. Snygga, sköna, lättmeckade.
Men dom verkar inte riktigt gilla mig.

Hursomhellst så har Bmw riktigt trevligt bemötande när man kontaktar dom.

Tex fick jag inte köpa vevaxelgivaren till 540n om jag inte förklara vad felet var. Då det inte är öppet köp på motorel så ville dom själva vara säkra på att det förmodligen är den som är pajj.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.