AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.435

Glapp pinjongerna ?

cu
21
cuurtanz3
BMW Z4 2.5 L 04
Finns någon som känner till hur man kan justera pinjongerna till ett vettigt pris. BMW verkstäderna vill inte göra det, tydligen svårt jobb. De vill helst byta ut kardandelen kostnad 15000 + arbete + tillbehör. Någon kunnig närheten Göteborg som man kan snacka med ??????????????
Pi
29
Pidder-L
M3 -96
635 csi -83
justera pinjongerna ???

Vad är du ute efter?
cu
21
cuurtanz3
BMW Z4 2.5 L 04
Hej Pidder-L
Har kollat olika orsaker till ett litet ryck som jag får när jag lägger in växellägena i låga farter. Det känns som det kommer från kardan/difflådan. Bussningarna är bra så där bör inte felet vara. Har lyft bilen och kollat på olika ställen och kanske det är difflådan. Jag har med hjälp av kunnig fått reda på att det går att justera pinjongerna i difflådan, kan inte så mycket själv men hoppas på tips som kan hjälpa.
Hälsn cuurtanz3

Jag har samma ljud i min z3 vid växlingarna som du beskriver.Är nyfiken på vad som hände sen och vad det kostade att rätta till?
Na
7
Nasaren
316-95, Z3-98 728i-86
Jag känner oxå ett litet glapp på min z3, men inte så mycket så det stör mig nämnvärt. Mitt tips är att du tar och snackar med nån om håller på med tävlingsbilar för dom känner alltid till nån som kan schimsa in pinjongen så kuggarna ligger rätt.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.