AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
941

Identifiera sänkning!

Ma
19
Manne90
325i Cab -94
Undrar om någon kan se hur mycket sänkt min cab är då det är gjort av förra ägaren så har jag inte en aning:S

Länken: Länk

Tack på förhand!
Man kan ju alltid fråga förra ägaren. :-)
Ser ut som om det kan vara 60/40 på den. På tok för lågt tycker jag.

///Micke
Min cabrio Länk
Ma
19
Manne90
325i Cab -94
Tycker också det.. Ute efter ny sänkningssats, vilken sänkning skulle man haft? Passar coupe sänkning på cab?
Bayer_Aleks
svårt o gissa sig fram genom en bil...byt ut sänkningen mot egna så e du säker på vad du har. Jag hade sänkt 40/40 för det ska gå o köra också :)
Ma
19
Manne90
325i Cab -94
Det är ju sant, men känns ju inte så roligt att lägga 2000kr och sen blir det inte riktigt bra.. Svårt detta, micke ? vilken sänkning kör du med?
Lite svårt att säga exakt men det är som följer.
Original M-chassie byttes mot Sachs Performance kit, fjädrar och dämpare.
Dessutom så bytes nästan alla bussningar både i fram och bakvagn till bättre doningar.
Då tyckte jag bilen blev lite för låg bak, såg baktung ut. Monterade tillbaka M-fjädrarna bak men lät resten vara.

Original M-chassie ska sänka 20 mm runt om.
Sachskitet ytterligare 15 mm runt om.
Med M-fjädrarna bak så fick jag upp röven runt 10 mm.

En sammantagen gissning om man ser från en bil med originalchassie så är min då NU sänkt cirka 35/25.
Bilder på hur det ser ut just nu med 18"-hjul. ---> Länk

///Micke
Min cabrio Länk
Ma
19
Manne90
325i Cab -94
Såg riktigt bra ut med den sänkningen micke :), men bara en fråga till, mätte mina fjädrar som sitter bak och det var 21cm långa sen kollade jag mekonomens orginal fjädrar och de var 23cm långa :S, den kan ju knappast vara sänkt 2cm bara, någon som kanske har en förklaring?
Har garanterat med hårdheten i själva fjädern att göra.

///Micke
Min cabrio Länk
Ma
19
Manne90
325i Cab -94
ok.. måste vara så, helt omöjligt att den är sänkt 2cm bara. Någon som vet om coupe/m3 fjädrar passar på cab ?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.