|
|
|
|---|---|
|
Min bror bytade bil rakt av mot en annan bil. De skrev lapparna och la dem, men tydligen la de på en annan lapp som han bytade mot. Vad ska vi göra ? Polisen säger att de kan inget göra, vi får vänta tills på måndag innan vi kan ta kontakt med trafikstyrelsen. Snälla, har någon annan varit med om detta ? Mvh Johan | |
|
När bytte ni bilarna? Säkra på att inget fel har begåtts? Vorsprung durch freude am fahren |
|
| De har gått 2 veckor, och han svarar inte i tele när jag ringer. Ren slump att jag märkte de. Hur troligt är de att den kommit bort i posten? | |
|
Du vet väl var han bor? Det är bara åka dit! Beautiful Münich Woman BMW |
|
|
Se några rader längre ner i denna tråd om en släpvagn där ägarbytet inte gått igenom: Länk Per L |
|
|
Se några rader längre ner under "Allmänt om bil och trafik" i en annan tråd menade jag! Per L |
|
|
Tråden med släpet hjälper inte mycket eftersom inget har hänt än så länge. Avställ bilen, anmäl detta till polisen och hoppas på att de åker fast vid nån kontroll. Kan inte fatta att det ska vara så svårt att få rätt i detta landet. Själv hade jag hittat idioten, pryglat livet ur honom så han aldrig kommer på tanken att luras igen och tagit bilen tillbaka, för den är ju inte hans om ägarbytet inte är genomfört. Vorsprung durch freude am fahren |
|
| Vi ska ställa av den, men har inte behörighetskoden så kan inte göra det på nätet, måste ringa till Transportstyrelsen, och de öppnar igen på måndag. Men jag har mailat dem alla uppgifter och att jag vill ställa av den. Men polisen kan inget göra, de är de som är de sjuka!!! Tack alla svar. | |
|
Det får bli en läxa till nästa gång att ALDRIG lämna i från dig regbeviset/ägarbyte. Skicka in den alltid själv när du säljer en bil. Det du däremot kan göra nu är att anmäla bilen stulen, då kan polisen hjälpa dig. :) Beautiful Münich Woman BMW |
|
|
Skaffa dig en e-legitimation från BankID så behöver du inte behörighetskoden! Med min internetbank gick det att få en e-legitimation på 5 minuter. Per L |
|
| Det verkar inte gå att göra över helgen. | |
|
Detta har jag alltid fruktat skulle kunna hända när jag gjort olika fordonsaffärer. Varit noga med att det postas direkt på banken eller var man nu skriver ner köpet. Minns att jag sålde en gammal Passat till 4 assyrier från S-tälje. Dom var lika osäkra på mej som jag på dom. Det slutade med att vi alla 5 gick till en brevlåda och postade tillsammans ägarbytet. Men om man skrivit köpebrev o kvitto o så men inte postat ägarbytet, hur är det då? |
|
| Anmäl bilen som stulen ;) | |
|
Om du beställa ut nya handlingar för att ställa av bilen får det andra negativa konsekvenser. I och med att Transportstyrelsen utfärdar nya handlingar blir den påskrivna ägarbyteshandlingen ogiltig då endast den senast utfärdade är giltig. Om nu köparen eventuellt avser att göra rätt för sig så kan han inte det. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.