AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.859

Erfarenhet av takbox E46

sw
12
swed67
X5 E70-08
Hej. Nu är det dags att skaffa en takbox till min 320i E46-00 sedan. Tänkte fråga folk innan köpet. Är det nån som har erfarenhet av liknande "problem"... :)
Vad måste man tänka i.. i första hand. d.v.s. bredd, längt,höjd, märke...
Tak för alla svar.
sw
12
swed67
X5 E70-08
Ingen som kör med takboxen? Jag som trodde att det är pappulert i Sverige. Hmmm...
Jag rekommenderar Thules takboxar då dessa tillhör de säkraste på marknaden (enligt ett test jag läst) och i stort sett alla modeller tillåter dig att öppna boxen från båda hållen. Detta gör de mycket enkelt att lasta dem och att komma åt saker när de ligger där uppe. Boxar som öppnas i bakkant tycker jag är sämre, men det är ju en personlig smaksak.

Hur stor box är du ute efter? Va ska den användas till? Detta avgör boxens storlek.
sw
12
swed67
X5 E70-08
OK. Jag trodde att olika storlekar till olika bilar d.v.s. att stora o långa bara till kombibilar o SUV.. inte till vanlig sedan. Tänkte på en lagom långt ca. 1,70-2,00m. till alla möjliga tillfällen. Funderar på en Thule Polar eller Jetbag.. lagåm stor o prisvänlig.. :)
Jo
292
JohanD75
G31 520d M-Sport Touring Xdrive 2019
Jag har BMW:s största takbox på min E46 sedan, modellen heter 460 har jag för mig. Längden är ca 2,30 m, bredd, 0,8m.

Dyr, kostar ca 6500 hos BMW, jag hittade min på Blocket, lätt begagnad för 4000:-

En mycket fin box som jag kan rekommendera. Ser snygg ut på bilen också, nu om en bil kan vara snygg med takbox ;)
dr
10
drg
330iA Touring -01
Har en blanksvart Thule Spirit som vi växlar mellan BMW:n och XC70:n. Gör sig väldigt bra på 330 Touring. Snygg box som är väldigt lättlastad, öppnas från sidorna. Busenkel att lyfta av och på, snabbkoppling för montering på takräcken. Thule gör enligt mig de snyggaste boxarna. Svårt att hitta beg, jag köpte en ny för 6500. inte gratis men jag har tänkt att behålla den länge. Praktiskt också när familjen växer.
Storleken är väl mest intressant beroende på vad du vill ha i den. Värt att ha i åtanke är ju att lastvikten i box inte är är så stor.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.