|
|
|
|---|---|
|
God förmiddag, Nyreggad användare efter att jag spontan köpte mig en E30 cab igår. Är en del småsaker som jag stör mig på, inga större saker tänkte dock kolla om det enkelt går att fixa. 1) Varningslampan till spolarvätskan är tänd, även efter att jag har fyllt på vätska? Går det att göra rent sensorn eller ngt annat? 2) Momentanmätaren för bränsleförbrukningen är helt död. Tips? 3) Varvräknaren hoppar lite, tips? 4) tankmätaren verkar inte funka som den skall, tankade från tom till full tank igår, gick åt 30L bensin. Och så liten tank är det ju inte. 5) Elantenen åker inte upp, brukar motorn gå på dessa eller är det kablarna fram till den? Har punkt 2-4 med varandra att göra? Tacksam för hjälp. Mvh Henrik, nybliven BMW ägare. | |
|
Hej det låter som dina si-batterier i mätarhuset är slut vilket det finns bra tips under "gör det själv" för att byta. är dom dåliga så kan mätare visa fel eller inte visa någonting alls. jag bytte detta på min cab och fick då tillbaka både varvräknare och vakummätare med mera. elantennerna har en förmåga tta fastna så den är det nog bara att byta ut med för säkerhets skull kolla så den får ström först. jag tror det löser domflesta av punkterna ganska enkelt. |
|
| Länk är sidan för oss med E30 cabbar... | |
|
Tack för hjälpen punkt nr 1 är löst i alla fall.. Lossade på kontakterna till givaren och satte tillbaka, sen funkade det.. Skall kolla in mekar tipsen. Nästa märkte jag är att vänsterbak elhiss orkar knappt upp... Byte av motor? |
|
| Elhissproblemet är med 99,99% säkerhet dålig kontakt i hissknappen. Ta isär och rengör med kontaktspray! Problemet är att det inte finns några reläer som styr elhissarna på e30, utan hela strömmen går genom brytaren - som därför bränner ihop. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.