AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
451

m3 framspoiler som har lossat eft "olycka"

gagge
när jag kör där i mina lugna 70km/h så stöter jag på ett farthinder.. ser jag hindret?? neee.. däremot flyger jag en halvmneter i luften o landar fint med spoilern rakt mot marken.. välidgt trevligt.... jag tar en snabbtit på bilen o allt verkar ok, däremot när ag tvätt den idag märkte jag att spoilern släppt på högersidan.
nu tänkte jag lossa hela grejen o spackla o så om de behvös o skruva på allt igen... hur sitter spoilern fast o är detta arbete nåt jag kan göra själv eller behver jag tillkalla en fackam???
heeeeeeeeeeelp!!!!!!
BM
201
BMWPonken
318i (M42) Cabrio -93
325iM Cabrio -92 "Under uppbyggnad"
116i M-Sport -15
Det är inga problem att lossa fronten själv. Det sitter 4 muttrar under listerna i framkant på spoilern samt några småskruvar i hjulhusen och ännu några till under fronten i nedre delen på innerskärmen.
Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
Otur !

men det lät ganska komiskt hehe... ;D
gagge
aa de kanske lät ganska komisk men jag kan garantera dig att jag va riktigt nojjig den halvsekunden hela min bil svävade över marken.. o de blev ju inte bättre av de otroligt vackra dunkljudet som kom vid den perfekta landingen..
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Hur missade du farthindret? :) Brukar ju inte direkt vara sådana på vägar där man får köra 70.
Mr
1.141
Mr C
BMW X3, 2,0D -15
Hoppas att du klarade oljetråg och framvagn. Det låter som ur en Hollywoodfilm.

Mr C
På sidorna sitter spoilern i en plasthållare som är tvådelad.

Ena delen sitter fast i bilen och är formad som ett T i profil, den andra delen är limmad (skruvad?) i spoilern och passar utanpå T:t, när man monterar spoilern så skjuter man ihop hållarna och spoilern hålls på plats..

Antingen så har hållarna bara "töjts" och tappat greppet, då behöver man bara demontera och montera spoilerna igen.
(när skruvarna är borta så drar man spoilern rakt framåt)
Men troligtvis så har hållaren spruckit på nåt ställe och måste bytas ut.
Har för mig att dom är gjorda av glasfiberarmerad plast och den är svår att limma, kanske går med glasfiberväv och båtplast??

Kanske är dom billiga hos en BMW handlare.....

Lycka till / danne
gagge
tack för alla tipsen...
jag kan meddelade att de va en 30 väg o inte 70... rätt idiotiskt o sätta vägbulor på 70 väg... däremot såg jag inet skymten av nåt varningsmärke men jag åkt eförbi där igår o såg att det sat ett märke där nåra meter inan bulan... synd bara att man e blind..
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Ett tips är att hålla 30 där det är 30 eftersom det oftast är 30 av en anledning på dessa sträckor samt att polisen gärna står och skjuter med laser där.
Synd på bilen, men med tanken att du håller 70 på en 30-sträcka så är det nästan så att du får ta den smällen...
Du fick ju behålla lappen iallafall, och kanske har du lärt dig att det är 30 av en anledning (inte fartgupp, utan skola, dagis eller liknande)

#232 i E28 registret
Länk

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.