|
|
|
|---|---|
![]() 1.360 Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05 Sommarbilar Ford Scorpio 2,9I GLX -94 Mercedes E55 AMG -06 Mercedes 500E -92 |
Min vattenpump har börjat läcka lite, tänkte fixa det innan det gått för långt. Tänkte byte pump, fläktkoppling samt någon annan fläkt som tydligen satt där i kring. Själva jobbet kan väl inte vara så svårt? Blev dock varnad för att om man skulle råka få med sig röret som går från pumpen in i motorn så blir man tvungen att riva ner motorn för att montera tillbaks det. Hur går man tillväga för att göra på rätt sätt? Sitter det röret hårt fast i pumpen? Någon som gjort detta jobb eller har en beskrivning? Gärna bild så jag vet vilket rör det är osv. Tacksam för svar :) |
|
hej bytte pump på min 740 förra veckan. är bara en skruv som är lite vrång. tänk bara på att fläkten är vänstergängad, 32 mm om ja inte minns fel och ett par smällar med släggan så är den lös, du har ju 2 rör som ska in i pumpen rakt bakifrån, smörj bara gummiringarna med några dropp olja så går de nog bra, |
|
|
Ska du redan sälja kärran fagersten? ;-) Philip Sahlsten BMW CS #1812A |
|
|
Hej, Jag har precis bytt vattenpump själv och det sitter två rör som går bakåt från vattenpumpen under insugen. Dom satt hårt fast i pumpen så det tjocka röret lossnade givetvis på fel ställe. Det verkar vara hyffsat tätt ändå trots missöden. (jag har bara kört 100 mil sedan bytet) /Nisse |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.