|
|
|
|---|---|
|
Hej, jag planerar på att stoppa i en turbo i min 528 och jag undrar vilket agg som kan vara lämpligt. Detta blir dock ett budgetbygge så agget bör vara lätt/billigt att få tag i beggat. Har funderingar på att använda ett T25 eller TB03 agg, eller kanske ett från en Volvo 850 (TH04?). Nån som vet om detta kommer att funka bra? Tänkte inte ladda så värst mkt typ 0,5-0,6 bar. Tacksam för svar. 528 TIC Ja[] Nej[] Kanske?[x] | |
|
Ett TD04-agg från Volvo eller SAAB med 15T eller större kompressor borde funka. TB03-aggen (gamla SAAB t ex) är betydligt trögare än Mitsu-aggen och ger mindre hk. |
|
|
Ok, får väl leta på ett sådant då. Tror ni att jag behöver sänka kompen när jag endast ska ladda 0,5-0,6? Tänkte köra med IC och några extraspridare i insuget o en kraftigare BTR. Nån som vet hur mkt extra hk originalspridarna räcker till? har hört ca 25% nånstans men jag tycker att det låter mkt? 528 TIC Ja[] Nej[] Kanske?[x] |
|
|
Hej! Skulle tro att en T04E blir bra till din 328i.. Mvh: Andreas ICQ:156184211 |
|
|
Du har väl fördelare så att du kan ställa tändningen på den bilen ? Annars kan det kanske bli ett problem. På 325 -87 så räcker inte spridarna till mycket så 25% på en 528 låter lite mycket. Extraspridare kan ju däremot räcka till hur mycket som helst i princip. Nån som vet hur mycket man kan ladda på 325orna innan det börjar spika pga tändningen. Jag kan inte köra med än 0,5 på sin höjd innan tändningen ordnar spikningar. Har för mig att förra ägaren mumlade nåt om chiptrim. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.