AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.109

Skillnad mellan 325td och 325tds -94 E36

AB
7
ABZD
325td -94
Har en 325td med 116hk orginal, det sitter en kran till turbon för ställbart laddtryck. En liten fråga är hur mkt laddtryck klarar orginalturbon av, eller är man tvungen att byta programvara och chippa den? Efter som att det sitter 143hk i tds:en så funderar jag på vad det är som skiljer dom åt och om det är värt att byta dessa delar?

Jag är för övrigt nybliven BMW ägare och ny här på forumet. Har inte skruvat BMW ngt tidigare och har konstanterat att det är lite trångt under huven samt att reservdelarna heller inte är gratis. Men jag tycker helt klart om bilen då man åker skönt i den.

Tacksam för informativa svar.

/Sebbe
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
TDS = med intercooler

TD = utan intercooler

Mvh
AB
7
ABZD
325td -94
Hur mkt laddar td och samt hur mkt laddar TDs:en.
Och hur mkt vågar man ladda en MIT TD04-11G5 (benämning från Motornord) Eller ska man kika efter en lite större snurra samt lägga ut ett par kronor på ett chip? Blir man tvungen att ställa på dieselpumpen?

Har som sagt inte hålt på med Diesel ngt nämnvärt så alla tips mottages med tacksamhet.

Sen far även instrumentbrädans mätare och tvärdör i mellan åt och hoppar sen till liv igen efter några sekunder, ngn som har ngn förklaring till detta krångel?
Id
359
Idnis
Bmw 330d Touring -01
ökar du mängden luft får du ju öka på diesel också men var lite rädd om toppackningen för den klarar nog inte hur mycket ladd somhällst.

AB
7
ABZD
325td -94
Hur ökar man på dieselpumpen för egen maskin utan att lämna in bilen till ngn verkstad och samt hur svårt är det?

/Sebbe
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.