|
|
|
|---|---|
|
Jag ska flytta min bromsade 3:15 diff från en 328 E36 till en annan i helgen. Och eftersom det här är andra gången jag tar loss klumpen tänkte jag att det kanske inte är någon större konst att kollaupp kuggflankspelet? Kör ju trots allt ganska hårt med bilen. Men hur gör man? Minns att jag gjorde det första året på fordonslinjen för femton år sen, tror det var en volvo-axel. Var ett stativ och en indikatiorklocka inblandat, men mer än så kommer jag inte ihåg. Tacksam för hjälp! | |
|
Du monterar en indikator klocka så nålen rör sig i rotationsriktningen på nån av om yttre kuggarna på kronhjulet. Sedan låser du pinjongen och rör kronhjulet mot ändlägena. Spelet skall vara 0.06-0.14mm. __ //Niklas |
|
|
Ok, det låter logiskt. Men då kommer 10.000-kronorsfrågan, om det är t ex för stort spel, hur går jag tillväga då? |
|
|
Då måste du byta ut shimsen som sitter under sidolocken. Du behåller samma total tjocklek på båda sidor men byter ut ena shimset till ett tjockare och det andra till ett tunnare för att flytta över hela paketet. För att minska spelet flyttar du kronhjulet närmare pinjongen och tvärtom för att öka spelet. __ //Niklas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.