|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Jag tycker det ger kredit till säljaren, det finns indikationer på att de blev blåsta på bilen själva. Den gamla annonsen finns utskriven och lagrad. Dessutom är det en riktigt snygg bil. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Det låter ju bra och ärligt av säljaren. Köparen borde enligt min mening försöka syna "ca 1900 mil" annars kan man ju inte veta om bilen gått 18700+1900 mil (som man antagligen tror) eller kanske 18700+20000 mil. ______ Det finns inte tidsbrist. Det finns tid. Och man väljer vad man vill fylla den med. |
|
|
Ja jag tycker synd om säljaren nu faktiskt! De har ändrat annonsen och blev säkert själva lurade tidigare. Hoppas de får ett okej pris ändå; bilen är ju jättefin. Man får också hoppas att ärligheten fortsätter till nästa gång någon säljer bilen... Ni som är här på forumet vet ju i alla fall att just denna bil sannolikt har gått omkring 6.000 mil utöver mätarställningen. /Henrik, bråkstaken |
|
|
Att han skriver den riktiga mätarställningen i annonsen ska han absolut ha en eloge för. Många kommer nog backa nu när de ser annonsen men han riskerar absolut inte att lura någon. Frågan är bara om han inte istället skulle annonsera bilen med den riktiga mätarställningen och sedan justera instrumentet uppåt. ______________________________ //Lövet |
|
kilroy |
Enligt min uppfattning har Lövet en bra poäng i sitt resonemang. Dock kvarstår ju en del av problemet...finns det andra detaljer som inte stämmer med bilen...? Man översköljs inte direkt av positiva vibbar...:) "Jag är inte bara dryg...jag är skåning också" |
| Jag skulle defenitivt överväga Lövets tips om jag vore säljaren. Folk blir skrämda av en annonsen som den är nu. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.