|
|
|
|---|---|
|
fick nog av 325 efter att ha testat denna. den gick jävla bra å så, men skulle gärna vilja veta om de e ett bra pris? det är från bilhandlare så jag e medveten om att dom lägger på några extra tusingar (behöver finans annars hade jag köpt privat) hittade ingen rost, hade dock några stenskott på motorhuven som ser lite dåligt ut. och så fattades en del av listen på m3 kjolen där fram, var hittar man en sån? :P Länk 8e bilen uppifrån, bmw 328i :D | |
tornet |
Jag tycker priset ligger i klass med övriga likartade på blocket, du får ju i alla fall en viss garanti med på köpet som du inte får privat. Sen går det alltid att hitta nån billigare om man lägger ner lite tid, men är bilen fin och går bra så tycker jag nog att priset är ok. Du kan nog pruta en femma i allafall... mvh tornet |
| Svårt att säga utan att provköra bilen. Men rent generellt skulle jag tro att priset är okej med tanke på att det är en bilfirma som säljer bilen. | |
|
Vet inget om prisbilden på E36 328, men med tanke på att jag släppte min E46 Coupe 325 -01 för 65´ så tycker jag det låter väldigt dyrt. Finans bör du med hyffsat välordnad ekonomi ordna via banken, ett vanligt blanco-lån om 50tkr är ju ingen stor sak om man har en lön. Vad gäller listen så är ju fronten BMW-org så listen går säkert alla tiders att beställa för en spottstyver hos din aukt. BMW-handlare. |
|
| tack för alla svar :) | |
|
Och som vanligt står det "M3 Paket" när det enda som är M3 är en eftermonterad frontspoiler... /Rickard |
|
|
Håller med psike....väldigt dyrt!!! Trots allt en gammal, privatimporterad bil....och avställd sen 0808... Känns som att den inte är lättsåld alls. Själv hade jag inte betalt över 25000...men det är ju min åsikt. Frasse |
|
|
Det är klart att man kan säga att man inte skulle betala över 25k. Men då skulle man å andra sidan inte kunna köpa någon 328 heller eftersom det inte finns några till salu för det priset. Ja, inte hela och i drift alltså. Sen så ligger 325:or från 1992 kring 20k. Så de flesta 328:or från -96 ligger kring 30-45k beroende på utr. Själv köpte jag en billig 328 och tänkte t ex köpa ett m-pkt. Men det blir 10k med begagnat m-pkt och lack på de grejerna. Så snålheten bedrar nog visheten när man letar billigaste i sverige, oavsett bilmodell. Sen att den specifika bilen är avställd, det är väl alla bilar på bilfirmor, de vill inte stå och betala skatt på alla bilar i bilhallen. Men den är ju besiktigad och bara att ställa på osv. Så att den skulle vara värd 25k på en bilfirma är nog mer än önskan än ett realistiskt bud. |
|
|
Att det inte finns 328:or för 25 000 är rent nonsens...det är stooooooooor skillnad på vad folk begär för en bil och vad dom i verkligheten får betalt för den. Och speciellt på bilfirmor går det att pruta skitmycket faktiskt...testa och se så märker du att efter lite knixande och snackande så sänker dom priset i de flesta fall med åtskilliga tusenlappar...och speciellt med äldre bilar/motorstarkare/BMW... Är ordet bilkris nåt nytt i dina öron, Forsberg? Hjälpte faktiskt en polare att införskaffa en 328 touring, 97:a, blå, häromdagen för 29000 på firma, 19000 mil och svensksåld, dock inte klima utan ac istället. 17-tummare samt vinterdäck. Serviceboken stämplad och faktiskt fin i både lack och inredning...denna bilen begärde firman 38000 för ursprungligen... Och säljaren sade att folk inte direkt sprang benen av sig för att köpa den typen av bil i dessa tider....så läge att pruta/köpa nu om man vill ha en sån. Men hur som helst...lycka till med era inköp och är man bara nöjd med bi/priset så är väl allt som det ska... Frasse |
|
|
Ok, det var bra att du prutade 9k på en 328 combi och fick den för 29k. Blev inte klimatanläggning standard från -96 förresten!? Nåväl, jag tror ändå inte att det är realistiskt att tro att han ska få den som ligger ute för 42k för 25k förutsatt att den är fräsch. Tycker nog att priset är vad man kan förvänta sig hos en bilfirma. Och visst har bilfirmor prutmån, tänkte inte att han skulle betala 42k, men det är nog vad en bilfirma kan begära innan prut. Köpte en -97 jubilumsmodell av saab 9000 turbo i januari på bilfirma för alla privata i hela landet var dyrare, det säger ju en del. Har för övrigt köpt en -96 328 i september -08 och en likadan för två veckor sedan och jag upplever inte att de har skjunkit så hemskt mycket i pris. Ivartfall inte de i normalskick utan speciell utrustning. Kollade efter vilken e36 coupe som helst från -92 för att ta plåt ifrån och skrotbilar började på 12k, alltså de med minst motor och i sämst skick bara som referens. Men för att hålla mig ontopic så tycker jag att en bilfirma som begär 42k inte tar i för mycket. Då tar jag för givet att de räknar med att pruta ett antal tusen och de har nog prissatt därefter. Skulle de sätta ut den för 35k skulle folk fortfarande pruta lika mycket så det lär de inte göra. |
|
|
Ett slutpris på 35 - 37k borde vara rimligt. /Rickard |
|
tornet |
håller med Rick, troligtvis kan du få den för 35´ ...bara att pruta och säg att du skriver direkt om de släpper den för 35´ lycka till! mvh tornet |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.