|
|
|
|---|---|
|
BMW 540 e34 -94. Får en felkod i Styrdonet för automatlådan; 153, datafel från DME. Inget fel lagrat i motorstyrningen. Det är avläst med OPUS CMT, felkoden går att radera men återkommer efter en tids körning. Symptomen på bilen är att den ibland vid vissa situationer växlar lite knepigt från 3:an till 4:an och att ibland, inte ofta, när man motorbromsar eller saktar ner så mellan 90 och 80 så känns det som den lägger ur växeln eller lockupen och sedan kommer på att det inte var någon bra ide och lägger in den igen med ett ryck. Har för mig att jag läst att någon här på forumet har tillgång till dokumentation och förklaringar på felkoder, kan det stämma och isåfall är jag mycket tacksam för tips. | |
|
Detta får jag fram av datan på den (153) Can status fault = Control units with different Can status are installed on the same bus.Replace with correct units Tror inte det har med växlingen att gör |
|
|
Men växlingen är ju avhängig på vilka signaler som lådan får från motorstyrningen. Är det BMW:s data som du har möjlighet att läsa i? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.