|
|
|
|---|---|
|
Har kommit under 500mil på oljeservice indikatorn på min E60 och från att ha räknat i jämna 100mil och nedåt konstant så har den börjat hoppa lite fram o tillbaka beroende på om man kör längre sträckor och räknar istället i 10talet mil....var nere på 300mil ett tag sedan hoppade den uppåt igen...efter en 50 mils resa var den tillfälligt på 390 mil.... Någon som sett samma fenomen, är det någon mjukvarubug? | |
|
Hej, intervallet räknas på liter förbrukat bränsle. När du kör långkörning minskar förbrukningen och intervallet ökar. |
|
|
Är det någon som vet vad som händer i servicehänseende när man på 2 år inte kommit upp i ens 2000mil med en E60 sedan nybilshämtningen skedde...Han kör snålt som tusan dessutom, bilen drar väl i snitt strax under 0,8 som "årsmedel". Jag menar kommer det att komma en serviceindikering efter ca 2 år ändå? Eller är det BARA förbrukade liter bensin som den slaviskt går efter.. Kan ju inte vara speciellt nyttigt att inte ens ha bytt olja på två år eller som det nu verkar kanske 2,5-3år eller nå´t i den stilen OM den nu går efter förbrukningen enbart.. Och nej, han kommer inte att låta byta olja+filter eller något annat heller för den delen innan serviceindikatorn säger att det är dags s.a.s.. Frågar ty farsgubben kör inte speciellt mycket med sin E60 i dagsläget som synes.. Mvh Janne. |
|
|
Ska tillägga att datorn säger att det är mellan 1000-1100mil kvar till service just nu, det hinner han omöjligt köra tills oljan i motorn(t.ex) nu i sommar blir två år.. Vad jag har hört så "klarar sig" longlifeoljan i två år ca.. Vet ju inte om serviceindikatorn ändrar sig vartefter "två årsgränsen" uppnås...t.ex. Jaja... Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.