AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
3.845

Porsche GT3 vs motoroptimerad BMW335?

Sida 2 av 2
Ca
1.442
Carlee82
335ia e92 ´07 Frozen silver
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
Va och körde några repor på ett streetrace i Roserberg förra helgen. Har inte kört bilen särskilt mycket på torrt underlag. Så jag blev väldigt possitivt överraskad över hur bra den kommer iväg i starten. Hängde av en Audi rs6 avant (den gamla), en Ford SVT Lightning(han va minst två billängder efter) och även en Nissan 300zx TT som inte lät orginal.
Startade på tomgångsvarv och har automatlåda men växlade manuellt. Bilen är helt orginal och rullar på 18" vinterdäck.

kilroy
Det talas mycket om trimmade 335 men jag har inte sett några effektangivelser. Är det så att jag missat någon information i trimningstråden om 335?

Mvh kilroy

"Jag är inte bara dryg...jag är skåning också"

pe
771
pea
BMW M3 E92
Max effekttag idag är C:a 530 whp fullmoddad med uppgraderad turbo, sen finns allt det allt mellan std och det.
Ess bänkning av 335i visar ju att det finns potencial med bara chip.
Länk
kilroy
pea*

"Max effekttag idag är C:a 530 whp fullmoddad med uppgraderad turbo, sen finns allt det allt mellan std och det."

Tack för infon...har du lite mer konkreta detaljer? Vet du hur många AP-medlemmar som moddat sina 335?

Mvh kilroy

"Jag är inte bara dryg...jag är skåning också"

pe
771
pea
BMW M3 E92
vet inte exakt hur många ap medlemmar som moddat med jag gissar på närmare 10 st,
Det har inte gjorts speciellt många dynos i sverige, men om du kollar på e90post, så finns det massor av effektmätningar med alla slags mods.
Jag körde en på ett m5boardevent som visade 332 whp, men var samtidigt snabbare än nya M3 , så jag vet inte om mätningen stämda så bra
Såg ni min länk ovan med bänkpapper från ess? Den visar ju verkligen att det ger effekt med bara ecu. Med ytterligare modds som flera verkar gjort här så är ju inte era siffror orealistiska.

Bifogar länken igen
Länk
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
De har bromsat bilar i staterna till ca 400 whp (ca 450 hk i motorn) med Vishnu V3, koniska luftfilter, downpipes, okattat sportsystem och effektivare IC.

// Thomas
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Tror detta var med racesoppa också.
Dock tror jag man får ta de amerikanska hästarna med en liten nypa salt...

// Thomas
Sl
1.147
Slippy
M3 touring comp 2025

Big tom: Hur mycket effekt gissar du att du har nu i motorn ? 400 ?

Mvh

/C

pe
771
pea
BMW M3 E92
Ryk de har redan stage 4
We just ran my personal 335i Friday evening on the Mustang at EvOMS to see how Stage 4 does. It made 374hp and 423lb/ft at the wheels on 93 octane. I don't care about peak numbers as much as gain over stock on the same dyno, same car. Their Mustang reads pretty high torque anyway so the delta is my main interest. My gains were:

Peak Stock to Peak Tuned: 291 to 374whp or +83whp. 328 to 423wtq or +95wtq.
To compare: An E92 M3 coupe ran right after me and made 338whp, 242wtq.

Biggest Delta over Stock: +101whp @ 4300rpm, +124wtq @ 4000rpm.

I am more than satisfied at the numbers and appreciate AJ's safety margins. This stage is the absolute limit of the stock turbos. Period.

My car: 2008 E92 coupe, build 12-07, 6MT.
My mods: RPi Intercooler, AR Designs catless DP, UUC axle-back exhaust.
He
360
Heartware
E90 AW 335i 2007 M-Tech
Standard!

Big Tom -På lördag kommer de upp med ICn till Tobias!
Har han inte ringt dig?
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Slippy ---> Ja, en gissning på drygt 400 motorhästar är nog inte helt avlägsen. Kanske 410-420 hk?
Just i detta nu så står bilen hos JoSpeed för montering av Milltek-systemet, det blir grymt kul att höra och känna på bilen i eftermiddag! :)

Heartware ---> Nope, har inte hört något...

// Thomas
Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
997t är automat i filmen, och jag tror han startade med trean från 50 där av försprånget till 335, sen så ska det finnas en till rejs på film, där 997t kör med tvåan denna gång, då är det andra bullar ;)

Sen så är automat 997t klart segare än vad 997t manuell är, den är riktigt monster
Je
1.159
Jens Ek
Mini Cab -11
318dT -09
320dxT -09
520dxT -15
Kör ni aldrig 1/4 mile? Skulle vara roligt att se hur bra de går med gatdäck faktiskt...

He
360
Heartware
E90 AW 335i 2007 M-Tech
Standard!

Har kört flertal gånger. låga 13 fick jag med steg1 och race soppa+ R däck.

Problemet är starten och dessa kassa SAABS som pajer varje gång på stripen! Du tappar säkert 3sek på en dåligs start. De preppar inte banorna som de gör i USA.

Vad vi kan göra åt SAABarna när de pajar och det tar 30min -1h att städa upp, det vet jag inte?
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Heartware: Jag tror att SAAB-åkandet är självsannerande. Bilarna körs sönder och fabriken lägs ner ;)
Men visst är det fantastiskt att det i 9 fall av 10 är en saab som står för nerskräpningen av banstarten vid strippkörning :) När ska dom lära sig?

///Jesper
"Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad."
Je
1.159
Jens Ek
Mini Cab -11
318dT -09
320dxT -09
520dxT -15
Problem med saab-olja på strippen eh? Bilarna är iaf billiga nu så det kostar inte så mycket att ersätta när det rasar! :) Kanske så de resonerar...

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.