AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
3.844

Porsche GT3 vs motoroptimerad BMW335?

Sida 1 av 2
ma
91
mattiaskorp
320Da Touring M-Sport 2013
Ja, då var det avklarat. En GT3:a 2004 i backspegeln vid 0-100km/h. Någon med liknande erfarenheter?

pe
771
pea
BMW M3 E92
Körde mot en på ett event , så här såg det ut.

Länk
ma
91
mattiaskorp
Härlig känsla, eller hur? Vad har du för prestanda på bilen?

ma
91
mattiaskorp
0-100, 0-200 osv

pe
771
pea
BMW M3 E92
Vet inte riktigt hur många hp , men var bra mycke snabbare än nya m3 så jag borde väl ha mar hp än den.
Kolla på e90post.com, där finns mycket tider
Pea, var detta också din bil?

Länk
pe
771
pea
BMW M3 E92
Ja ,det är jag, gick inte lika bra med V2 som med V3, men jag låg nästan i 200 när han drog ifån mig, men jag tror man har bättre chans idag med en fullmoddad 335a.
Mattias: Är din bil original?
Nu kör ju jag oljebrännare men jag har i varje fall dragit en standard 993 rejält 100 - 220.

Annars är det roligat att starta vid rödljuset. Varva dieseln lite så det låter Taxi och sedan stämpla. He, he. Lär väl aldrig stöta på någon 335i som är original så man kan dra ifrån den...

Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
pea;

finns det fler försök mot 997T? För det där var väl ändå lite tjuvstartat, eller? :) Vidare låter det knappt som att Porschen får till en kickdown ens...
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Ja, det är smidigt med automaten vid rödljusen. Tyvärr är bilen inte så diskret att folk vågar rejsa så ofta som man kunde önska. Har endast kört mot min egen 335i coupe några gånger där coupén drog det längsta stråt, trots original.

När jag körde med ACS-boxen klockade jag dieseln på 5,34s 0-100 vilket får anses som bra.
Skulle vara kul och komma ner kring 5s med Vtech men man kanske har en övertro på denna produkt.

//Stefan
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Här kör samma 911 GT3 som körde mot Peas (min numera) 335:a mot en trimmad M5 e39 på samma event:

Länk

Porschen går riktigt bra.

Blir kul att se vad ett okattat sportsystem, en effektivare IC samt nya program kan göra åt prestandan på 335:an till sommarens event... :)

// Thomas
He
360
Heartware
E90 AW 335i 2007 M-Tech
Standard!

Thomas.. du kommer att få se o höra ^_^
pe
771
pea
BMW M3 E92
Sani, tror inte jag har nån mer film.
Men det som ser ut som en tjuvstart är att 335an vid de varven har så mycket mer vrid än vad porschen har.
Det ser likadant ut mot andra bilar...
Bakhjulen släpper oftast när du ligger på 2 an i 50 på torr asfalt och ger full gas, men här är det räfflad betong med supergrepp.
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Heartware ---> När kommer jag få se IC:n då? ;)

// Thomas
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Okej, verkligen? Mer vrid än 680 Nm vid intervallet 1,950 - 5,000 rpm alltså? :) 997T går jämnt (eller tom bättre) med M6, så all heder åt 335 om detta stämmer!
Angående greppet tror jag inte precis att Porschen har problem med det heller, pga fyrhjulsdrift...
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Jag tror snarare kängruhoppet i början beror på 335:ans i princip obefintliga spoolup samt otroligt kvicka gasrespons.

Att BMW:n sedan ser parkerad ut när monstret 997 turbo kommer ångandes är en helt annan sak...!

Det är ju trots allt en "viss" klass- och prisskillnad mellan dessa bilar.

// Thomas
pe
771
pea
BMW M3 E92
sani, 335an har inte mer vrid än porsche turbon, men vid 50km ligger den helt rätt i varvtalsregistret för att ha max effekt tillgänglig.
Vilket inte porschen gör, men skulle porschen ha haft samma utväxling samt max effekt vid samma varv, skulle knappast 335 vinna, även om hp är liknande.
335an har även mindre turbos med snabbare spoolupptid, vilket gör den mer explosiv.
ma
91
mattiaskorp
Kör med V2 och är supernöjd med den konfigurationen
Vad har man för effekt i bilen när man kör en "335 V2" då?
Får hålla med om att det ser ut som rejäl tjuvstart. Skulle vara roligt att se filmer där de andra kliver på gasen ett tag före.

Nåväl, snabb bil hursomhelst!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.