AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.471

M3 cab E46, nån som kollat...

pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Länk

Någon här som varit o tittat på den?

Enligt säljaren är bilen i absolut topp-skick...:-)

Bästa priset 300 långsjalar.....

Bilen kommer från Usa

Har själv 30 mil o åka så jag tänkte att någon här kanske sett bilen?..

Mvh Peter
Den verkar ju riktigt fin.

Men om vi pratar USA-bilar så har i alla fall jag för mig att dom har 10 hk midre pga smalare grenrör samt att bromsskivorna ej är ventilerade...

Om det stämmer så skulle i varje fall inte jag köpa en import från USA...

lycka till i alla fall:-)

mvh
Dennis
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Hej, jo det stämmer.... men med tanke på att priset är ungefär detsamma som för en tysk 03:a....Så kan ju 10 hk kvitta......

Såg förresten i en gammal tråd att effekten räknas i SAE istället för DIN over there o att effekten inte skiljer egentligen.....nån som VET?
ma
90
maximus79
320 touring m-sport 03
325 -88
e30 (b6 3,5)
ska va samma effekt .... det som skiljer på bromsarna e att de ej e hål borrade skivor men de e så klart ventilerade
peddan: har hört samma sak.. Men jag VET tyvärr inte:-)

mvh
Dennis
ma
90
maximus79
320 touring m-sport 03
325 -88
e30 (b6 3,5)
sitter tydligen katalysator på grenrören på m3 usa mod ...... kollade realoem
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Jaha?! Ibland undrar man VERKLIGEN hur de bara orkar krångla med massa olika modeller bara för att det är Usa......

st
388
stormdk

F10 523i
Audi R8 V8
Boxster S 996 motor
Polo Cup track day
peddan

Den ser mycke fin ud, och ett bra pris.

Innan du kör 30 mil, kolla op den på carfax.com
Om valet står mellan att göra vissa modifieringar av en viss bil eller inte sälja den alls på den inte helt oviktiga amerikanska marknaden tror jag valet är rätt enkelt för en biltillverkare av BMW:s mått. Kraven på andra sidan pölen är helt andra jämfört med EU:s diton. Personligen hade jag inte velat ha en US-modell då jag tycker skillnaderna uteslutande är till det sämre.
peddan, du lär inte märka någon skillnad på usa och europa modellen. Låt dig inte skrämmas av alla dessa kommentarer utan stick dit och kolla på bilen och så kanske du gör ett av ditt livs bästa köp. 30 mil överlever du

Jag menar om denna var EU-modell så hade du fått lägga ut närmare 400tkr. Du kommer säkerligen kunna pruta ner denna bil lite sen har du 100tkr över att leka med och med dem pengarna kan du nog se till att köpa BÄTTRE bromsar om du nu behöver det samt annat godis som gör denna ännu vassare.

Lycka till.
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Stormdk: Hur kollar man bilen via carfax? Kostar det nåt?
Ta chassienummer och gå in på carfax hemsida.. jag betalade 300:- tror jag.. och då ingick ett visst antal fordonsförfrågningar i priset. Kan det ha varit 5-10 st??
Fr
10
FreddyH
M3 SMG Cab -06
535D Touring -07
320D Touring -05
Tjena,

Köpte denna bilen för ett par veckor sedan;) Ny användare här på forumet, har dock kört BMW länge.

Vill bara säga att bilen verkligen är i topp skick, ny skick rent ut av. Bara en grej jag undrar över. I njurarna i fronten finns inte de vanliga vertikala ribborna utan ett finmaskigt galler på insidan av hålen. Är detta orginal för amerika modeller eller eftermonterat? Någon som vet? Önskar jag visste hur man bifogade bilder här...

I övrigt måste jag säga att jag inte tycker folk ska vara rädda för att köpa USA importerade bilar. Jag jobbar i staterna 6 månader om året och ser väldigt mycket fina BMW som körs av icke buskörande folk. Här över köper man bilen för status och inte för att köra skiten ur den, iaf majoriteten av BMW ägarna här. Klar att det finns undantag som överallt men generellt är de välskötta kärror som kommer tillbaka till Europa.
Ba
105
BaraBazz
Bmw 318i E46 -Såld
Bmw 330iM E46 -Såld
Bmw 330ci Cab E46 -Såld
Bmw M3 SMG II E46 -Såld
Bmw 523iM -Äger
FreddyH: Dom njurarna du pratar om är inte orginal. Dom är egenmodifierade och enligt mig fruktansvärda. Uppgradera till ett par svarta eller orginal i krom och din bil ser genast mycket bättre ut.

Mvh
Fr
10
FreddyH
M3 SMG Cab -06
535D Touring -07
320D Touring -05
Ja, får väl beställa ett par orginal;)

Såja, ett ytterligare problem som härstammar från versioner av bilar sålda på andra sidan atlanten.. i staterna har de bara radio frekvenser som slutar på udda decimaler och radion söker ej av de jämna, precis som om den varit programmerad till det från början.

Någon som har erfaranget av detta och hur man ändrar eller uppdaterar kanalsökningen??
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.