|
|
|
|---|---|
|
Rensa kattar Byta utväxling till 3.23 (fr 2.93) Chippa Ev annat luftfilter om de ger effekt på 540? Är de ett bra recept? Chippad är den redan, luftfilter alá K&N 850kr och utväxlingen ligger hemma. | |
| Ang kattarna så tycker jag att bilen skjuter iväg mer när den växlar upp (vid fullgas) än vid 6500 varv, tänkte att kattarna hämmar flödet vid dom varven och att den skulle gå bättre hela registret ut om man tog bort dom? | |
|
Jag har 100cells racekattar på min 540. Tycker att bilen inte riktigt svarar tills 3-4000 varv, det är då det händer grejjer. |
|
| Ok.. ja asså det är vi 4000 rpm den börjar dra iväg, men sen uppot 6000 rpm tappar den tycker jag. För när han petar i 2an så blir de som en spark i ryggen. | |
| över 6000 händer inte mycket mer med 540 motorn, det var tänkt att vara en "glidare" ju :-), men andra kammar kan råda bot på det :-) | |
|
Jag kör med Nytt avgassystem med 100Cellers racekattar och 3" resten. Chipp och öppet filter, bilen är bromsad på Autotech i trollhättan till 310Hk och 3480Nm. och bilen drar dom ett Djur Helavägen tills den petar i nästa växel, inget segande på lågvarv eller på högre varv utan jämn och skönt drag hela registret. Min bil. Länk |
|
|
Ok, det låter trevligt :) Det är just på toppen jag skulle vilja ha lite mer så de får nog bli att flåsa ur kattarna, har en extrauppsättning nu oxå. Vad är de för chip du har i? Jag har ett JWR chip. |
|
|
Sportkat (med metallkärna) är ju betydligt billigare än racekat så det kanske kan vara nåt?: Länk Och så kan du åka med grönt samvete och slippa undra om SBP kommer hitta de tomma kattarna... ;) Mvh |
|
|
Så sant, men jag är för snål för att va grön samtidigt :P Arbetslös och jävlig, har knappt råd o åka bilen längre så de blir inte så mkt avgaser ;) |
|
| Headers = > 300 hk. | |
|
Var kan man köpa headers till 540? Har jag aldrig sätt, och hur ska de få plats ? :P Grenrören på passagerarsidan är ju rätt fint utformat original och på förarsidan får man ju knappt ner ett finger. |
|
|
Headers på E34 kan bli mer än trångt, till E39 finns det, har inte sett några till E34. tror inte 4 litersmotorn ger 300 med det som ändra ändring, men kan ha fel |
|
|
Ang headers: En bekant byggde en Seven med BMW:s 4-liters V8. I samband med det var han i kontakt med ett långloppsteam som körde med 4-liters V8:an i sin bil, tror det var en 635:a eller nåt. Enligt dessa herrar så var/är V8:ans grenrör så uselt utformade, att byte till headers innebär att effekten hoppar upp till lite över > över 300 hk. +15 hk på 4 liter (3,5 hk per liter), det är inte så konstigt om det skulle funka. Sen hur man ska få plats i en 540.... |
|
| Grenrören på förarsidan är uselt utformade, men det är så trångt som jag skrev så inget annat är möjligt i princip. =/ | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.