AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
399

Köp 328 Ci E46

A-N
Hej,
Har gått och drömt om en 330 CI om tänkt om och satsar i stället på en 328 CI.
Provkörde i ag en 330 CI med SMG och det var ju trevligt. MEN då undrar jag, skall jag satsa på en 328 CIA eller CI? Har 328´an tillräckligt vrid för att göra automatlådan rättvisa?
Ungefär hur mycket kan skilja i pris mellan automat och manuell på en 328 från 2000 och framåt?

Vad är ett riktpris på en 328 CI- 00 med skinn, som gått mindre än 5000mil?

Tack
/Andreas

Jag tycker att 328CIA är en riktigt trevlig cruiser. Snabb skulle jag kanske inte kalla den men det beror ju på vad man jämför med. Jag hade en 328CIA i fyra månader medan jag väntade på min 325CI, och fast jag tidigare varit ivrig automatmotståndare blev jag rätt snabbt van vid den :) BMW:ns automatlåda är rätt mjuk och komfortinriktad också i sportläge, men den klarar nog 0-100 på sådär 8-8.5 sekunder. Jag kan nog rekommendera den ifall du inte vill ha en raket.
Visa användare
930
robgus
BMW 1M -12
Kör en 328 och är väldigt nöjd men visst skulle man vilja ha mer kraft...Men så är det väl alltid.. Köpte min för ca 1 månad sedan och den hade då gått 3800 mil och utrustad med det mesta inklusive skinn mmm. Det är köpt i Belgien och jag betalade 28000 euro skulle väl tippa att de ligger lite högre i Sverige. Behöver du mer kraft så kan man ju alltid skaffa kompressor...:)

//Robban
BMW CS #4729
www.robertgustavson.com
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.