AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
931

Byte av remmar b.l.a AC

Hur i h*****e går man tillväga för att byta ac remmen har försökt o försökt men ac pumpen går knappt att rubba på och remmen är inte direkt spänstig!Har sökt runt lite på utländska sidor och det mest förekommande är att skära av vid demontering för att sedan koppla bort fördelaren med spolen och sedan montera den nya och dra motorn med två snabba startförsök med tändningen,har väldigt svårt att tro att det är på detta vis det skall göras???
Har heller ingen större lust att lossa hela ac pumpen så att den hänger i anslutningarna.Sett framifrån så snurrar väl motorn åt klockans håll eller har jag fel?
Ra
702
Rallyfinnen
740 -94
750 -07
Sett bakifrån så snurrar den motsols. Du kan dra runt motorn med hylsa o långt skaft på bulten som håller remskivan i veven också.
(detta gäller generellt, har inte grejat med 6-serie specifikt)
Funkade klockrent!över förväntan.Har letat runt lite på utländska sidor bla "roadfly" ang. 635csi och hittat,tror att det är ngn. slags bränsleregulator för trimmning verkar vara ganska populärt,det jag inte förstår är om detta ska leda till högre effekt måste man vad jag vet byta spridare samt mappa om motorn eller räcker det med att det släpper mer soppa genom regulatorn?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.