AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.956

Eftermontera av PDC på en E46?

Er
36
Erno
Bmw 323i cab e46
Har köpt en bakkjol i m utförande med pdc uttag. Min bil har då inte pdc.
Frågan är hur man löser det.Är det dyrt att eftermontera in orginal pdc på bmw? Finn det fördragna kablarna i bilen för PDC?

Eller kan man köpa eftermarknads pdc och montera och slippa strul ?

Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Har gått i samma funderingar som du men tror att det blir rätt dyrt att eftermontera original PDC. Den nya kjolen har du ju och själva sensorerna går ju bra att köpa men dom kostar nog en slant. Har för mig jag läst om ca 800 kr stycket här på forumet men kan mycket väl ha fel.

Sen lär det knappast vara framdraget el och sånt om det inte måste. Sen ska det ju till nån knapp i instrumentbrädan och kanske även nån liten högtalare för ljudeffekten. Nu kanske pipet kommer från stereons högtalare men det måste lika fullt kopplas in.

Lättare lär det nog bli med eftermarknadsprylar men inte en lika stilig installation.

Visst är det en praktisk detalj men det går ju bra att parkera även utan :-)

Niklas

Fransosen
Er
36
Erno
Bmw 323i cab e46
Tack för ditt svar Niklas jag kom på att de är ganska dyra på bmw så jag kollade runt lite så kan man köppa ett kitt för 400-800 så då blir det inte så dyrt,,,klart att man kan parkera utan men vill inte spackla igen hållen när de finns redan där blir inte bra att spackla i plast.....
Så nu blir det att hitta ett bra kitt:)
På bmwfans kan man få en uppfattning om vad eftermonteringskit innehåller och hur lång tid det tar att installera. PDC bak verkar innehålla 37st delar och ta ca 4 timmar att installera. Länk
Visa användare
4
Mr Schumi
BMW 330ci 02 Silver
hej Erno
Jag köpte min 330 ci m-paket för 5 dagar sen (min andra), har varit bortskämd med PDC från min första bmw!!! och vill oxå eftermontera det på min nya men är rädd för att d ska kosta multi stålar, skulle du inte kunna skriva till mig hur mycket allt går på ......så jag vet i runda svängar vilken typ av investering det är!!!
MVH schumi

Er
36
Erno
Bmw 323i cab e46
hej Jag kollade runt lite och det skulle kosta mellan 7000 till 9000 vad jag fick fram om man skulle installera allt på BMW tyckte att det är för mycket pengar så jag har inte installerat att men det finns billigare kit och köpa om man vill installer att själv så dem kostar fån 300 till 1500.....
Visa användare
4
Mr Schumi
BMW 330ci 02 Silver
oj ! trodde det åtminstone skulle stanna på 5000kr hos bmw, men men jag antar att man får de man betalar för och i slutändan tror jag mer på en bmw orginal lösning !!! men den skulle göra ont i min plånbok .......MEN ska kolla runt lite själv återkommer med svar om jag hittar nåt bra!
Tack erno!
mvh schumi

www.fastlanedaily.com
zim zimer who got da keys to me BIMMER!!!!
to
112
tomb
BMW 318d F31
Finns en firma i Solna som eftermonterar PDC för 3500:-. Det var priset för att göra det på min E46 330 Ci iaf.
Visa användare
4
Mr Schumi
BMW 330ci 02 Silver
det låter ju som ett rimligt pris !!! du minns inte vad firman har för namn?
bor cirka 15 min från solna skulle kunna åka förbi redan idag !!!! eller ringa =)

www.fastlanedaily.com
zim zimer who got da keys to me BIMMER!!!!
to
112
tomb
BMW 318d F31
Håller på och letar igenom mina mail som en idiot, för jag kom på att jag kanske skulle skrivit vad dom hette innan jag skickade. =)
Lovar att återkomma så fort jag hittat vad firman heter.
bg
10
bgmate
325i E90 -06
Kollade med BMW vad eftermontering av PDC fram skulle kosta (har redan bak) i min 325i -06. De sa 40-50 000kr. INTE billigt.

Behöver byta styrdon. Vad menas med det?

to
112
tomb
BMW 318d F31
Skitsnack låter det som. Det är egentligen bara köpa en PDC från biltema och koppla på den på backljuset. =) Så 40 papp hade jag aldrig gett för en PDC.
bg
10
bgmate
325i E90 -06
hehe nä men man vill ju helst ha orginal. Dock inte til vilket pris som helst...

Öh, det var fram jag saknade så ingen idé att koppla till backljuset.

Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Det är säkert dyrare att eftermontera fram än bak eftersom det då ingår en knapp på mittkonsolen där man manuellt kan stänga av och sätta på PDC'n.

Har fått det eftermonterat bak på en V70 i samband med köp och har för mig att det skulle ha kostat ca. 7000kr.

___
//Ulf
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.