AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
4.342

Touringen på annons men telefonen helt tyst...

Sida 1 av 2
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
...är det bara helt fel tid att sälja bil nu eller är det något fel med annonsen.
Det finns självklart prutmån på priset men har inte ens fått några skammbud.

Vad tror ni?

Länk till annonsen: Länk

__
/Chrille
Visa användare
22
J-man

420DA XDrive-18
Den ser riktigt fin och välhållen ut! men tyvärr tror jag priset avskräcker, det är ju trots allt en 97:a

Le Mans 2009 13-14 Juni
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Jag reagerar negativt på att bilen saknar farthållare och inte säljs med de fälgar som är med på bilderna.

Har inte koll på priserna på äldre E39 men för runt 50k så känns det ju som mycket bil för pengarna.

Frassemannen
BMW 523 -07
Hej
Tror nog du får ner på iaf 35000 för att få den såld överhuvudtaget tyvärr...import och milen gör den iskall...brrrrrrr..

Frasse
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
Jag fick drygt en tredjedel av ditt pris för min, men ändå ingen direkt köprusch efter den!

Nog för att den gått 34000 och inte var helt perfekt, men den var förutom lite rost i bakluckan ganska fin och dessutom nybes.

Milen på din bil bör inte avskräcka alls, normalt för årsmodellen, skulle vara mer avskräckande med färre mil.....

Dock tror jag att avsaknaden av farthållare/multiratt sänker.
Snygg bil annars!

Tror att utgångspriset måste ner runt 45k?
Tyvärr kanske lite till...
Tyvärr måste du nog gå ner 15 tkr för att vara tilräckligt konkurrenskraftig - kika lite på blocket så ser du att det är 27 (!) stycken 528 touring som saluförs till en billigare peng än din. Alla är inte likvärdiga, bland dessa finns det både bilar som gått längre och kortare mil än din, se det mer som ett riktmärke...
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Att den är bottsänkt lockar nog bara ett fåtal köpare, även om det går att justera.
Sedan är som sagt priset i överkant, även om den ser riktigt fräsch ut. Facelift E39 -01 bilarna börjar ju på 60' på blocket.

______

Visa användare
1.189
t80196
328 Xdrive 2013

E30 320i -89 Cab

Jag skulle ju fota bilen med rätt fälgar, "ej fälgar på bild" annonser går bort, sen skulle jag "hissa upp" bilen till normal höjd.

Mats
BMW CS #5847
Visa användare
58
daneish
523 E61
Det skiljer ganska mkt på "Miltal: 20 000 - 24 999"
Skriv ut miltalen lite mer precist för att man ska kunna jämföra med andra objekt!

Hd
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Hej.

Tack för alla svar.

Jag har nu tagit nya bilder med "rätt" fälgar och justerat priset.
Bilen är nu även nyskattad.
Men fortfarande tyst tyvärr.

Annonsen hittar ni här: Länk

__
/Chrille
Visa användare
912
Frassemannen
BMW 523 -07
6 ägare sen 2003....och nästan 25000 mil, som sagt tyvärr iskall!!!
Du får nog ner 10 lakan till om du vill det ska finnas nåt intresse överhuvudtaget tror jag iaf...

Frasse
Som flera andra har sagt angående sänkningen så tror jag den är lite för låg för gemene man.
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Sjukt ointressanta bilder i annonsen.
Visa användare
912
Frassemannen
BMW 523 -07
Är inte denna lite jämförbar med din?
Lite mindre mil men åtminstone samma år..:)Länk

Frasse
sp
648
spacco
BMW 750iAL -95
Volvo 744GL -88
BMW 520dAT -08
Om man kan leva med en kass omlack..
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Bilderna...

Tagna från långt håll i en grymt tråkig miljö. 3 helt ointressanta detaljbilder. Interiörbilden? Speciellt lockande eller informativ var den i alla fall inte.

Mitt tips! Rulla iväg och ta nya bilder, välj en trevlig miljö som bakgrund. Ta nya interiörbilder, utelämna detaljbilderna på i vart fall bakljuset samt den där du visar en inredningsdetalj.

Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

@k1mzo.
Som spekulant har jag inte som prio på min checklista att kolla; 1, skicket på baklysena, 2, skicket på interiörlisterna. Bilden på interiören, tycker du själv att den är säljande? Jag vill kunna se helheten, hur skinnet eventuellt är slitet med mera.

Miljön runt bilen och avståndet? Säljande? Nej, jag tycker i vart fall inte det. Sunkig miljö runt bilen är enligt min skola mindre säljande.

Om nu dämparna är så speciella så kanske man kan ha en bild på dem, men för övrigt hade jag lagt upp nya foton på allt. Bilder på bilen med en snygg miljö i bakgrunden med lockande samt informativa och beskrivande interiörbilder.

De bilderna som ligger ute nu säger egentligen ingenting om bilen och är knappast optimalt säljande. Sjukt tråkiga bilder enligt min åsikt.
Fortfarande har du glömt att uppge hur långt bilen har gått...
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Länk

Här är ett exempel på en som i vart fall försökt. Han säljer en Freelander och rullar ut den i naturen. Bra bilder såväl exteriört som interiört. En närbild på en inredningsdetalj eller en lykta säger mig absolut ingenting, nada, den ger mig ingenting informationsmässigt. Däremot kan jag förstå bilden på coilovern.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Ska man vara kritisk mot Freelander annonsen så kan man ju nämna att det är klart bättre att ta en bild på förarstolens skick än baksätet. Jag håller helt annars med i Roberts resonemang, det är klart viktigare att visa bilder på bilen i olika vinklar än bakljusen.

Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

förarstolen är helt klart en miss, men jag ville bara visa ett exempel, kanske valde jag ett mindre bra sådant. Just förarstolen säger en hel del.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.