AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
1.278

Hemlig BMW träff i söndags natt?

1u
436
1up
328i E46 -98
745i E65 -01
Det var i söndags. Kvällsluften var fortfarande ljum och mörkret hade lagt sig sedan några timmar. Bara månen och jag var vaken. Fick för mig att ta ut lite pengar, så klev in i 328:an och taxicruisade till uttagsautomaten på Skallberget i Västerås. Det var en fin kväll.

10 minuter senare, och väl inne på parkeringsområdet ser man i vänstra ögonvrån något som får en att vända på huvudet: en nyvaxad 330 i urläcker röd kulör, intensiv som ett lyxigt läppstift, står där och glänser. Som enda bil på parkeringen. Parkerad för natten? Modigt.

Med tankarna på annat håll inser jag på väg ut från parkeringen varför jag begav mig dit från början. *Skulle ta ut pengar* Justja! Backar, och stannar vid uttagsautomaten igen. Öppnar dörren och drar in den friska luften och lallar in kort och kod på kalla metallknappar. Börjar plocka ut pengar när jag hör ett dovt ljud från parkeringen bakom min rygg. Vänder på huvudet halvt över axeln, och vad är det som kommer infarande i hög fart? En nyvaxad och superfin 325 CI. Spontan BMW träff i natten!?

Så stod där tre BMWs. En röd, en blå och en grön.

I den röda sitter ingen, i den gröna kom jag, och ut ur den blå kommer en hip tjej i riktning mot mig. Inga ord byts när hon ställer sig bakom mig i automatkön, men jag ler brett åt det komiska i situationen.

Sätter mig och åker hemåt igen, iväg ut mot motorvägen, med hippa tjejen strax efter, och efter avverkat rödljus och rondell kommer så påfarten till motorvägen, sportläge i och en kort stund senare - den blå bilen i backspegeln blev visst bara en liten, liiiten prick. Men så det kan bli... :)
Hon tänkte nog hänga på dig hem. Och så väljer du att köra ifrån henne. Men visst, att köra fort är också kul :)

Seså, flytta dig
1u
436
1up
328i E46 -98
745i E65 -01
haha! Rackarns, jag tänkte inte på det. Jaja, man lär så länge man lever. ;)
Ah
613
Ahab
320d Xdrive 2011
Spontan BMW-träff uppstod i söndags på Hornbachs parkering då jag körde genom hela stället i jakt på det perfekta stället att ställa kärran på. Då dera fickor är farligt små och folket har en tendens att puffa och buffa sig fram på såna här ställen så är det nästan omöjligt att hitta en "hot spot", så jakten fortsatte längre och längre bort....och där, längst borta 200meter från ingången bland släpvagnarna fanns det gott om plats och 6st BMW , en Audi och en bortsprungen Volvo. Där dubbelparkerade jag klimpen...
Gemini__
Låter som en trevlig träff, synd bara att du missförstod tjejen som sagt. ;-)

Bra skrivet förresten.
1u
436
1up
328i E46 -98
745i E65 -01
Gemini: hehe

Thanks. :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.