|
|
|
|---|---|
|
Ska till att byta dämpare på min BMW 540 E39 touring -97 med nivåreglering... Har bestämt mig för att montera Sachs Performance efter att läst runt på forumet lite. 6800kr för kitet på Auto Experten.. (4 dämpare och framfjädrar då det är luftfjädring bak) Nu till sak. Vad ska jag betala för bytet? Har gjort förfrågan på 2 ställen i Upplands Väsby. Autoverkstan vid Infracity och Autoverkstan vid glädjens trafikplats.... Nu till det skrämmande. "Infracity" ska ha 7900kr för bytet. "Glädjens" ska ha 4050kr för samma jobb!!! Man undrar ju vad det är för skojare. Samma företag(kedja) som ligger ett par kilometer från varandra där en ska ha dubbelt så mycket för samma arbete. Observera att båda har fått fullständiga uppgifter på vilken bil det handlar om och beräknat pris efter att ha slagit på Regnr i datasystemet.(Tidsåtgång) Priserna avser endast arbetstiden. Kan någon vänlig själ hjälpa mig med tips på en bra verkstad som inte höftar ett pris eller tar överpris för detta arbete. Jag kan tänka mig att åka en bit för bytet, så jag är inte låst till Stockholm. Tack på förhand!! MVH / Peder | |
| Länk Bra verkstad som inte tar överpriser | |
|
Tack för tipset "henke", ska kolla upp den. Vilket är rätt pris att betala för montering av sänkningssats.? Vad har ni andra betalat och vart? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.