|
|
|
|---|---|
|
Ska sitta på en bmw 540 touring , monteras snart stötdämpare och undrar vilken tjocklek jag bör ta och vad som e skillnaden på fjäderunderlagen ...? Något med vikt att göra , och blir bilen högre med tjockare underlag ??? Mvh Niklas | |
|
Någon har väl bytt till sänkfjädrar o andra dämpare , om ni vet vilka man ska ha och varför kan ni väl skriva till mig please :) Mvh Nikke |
|
|
Med fjäderunderlägg fintrimmar du höjden. Hur mycket skillnad det blir beror bl.a. på utväxlingen mellan fjäderns och hjulets rörelse. Hel klart gör ett tjockare belägg att det blir något högre. Hur mycket skillnad det blir på din bil med 3 resp. 9mm vet jag inte. Ett högre underlägg kan möjligtvis isolera bättre mot att ljud från fjädern når chassiet. |
|
|
Ok men då utgår jag ifrån att det som står på realOEM stämmer att det är 9 mm på fram(övre) och 3 mm på fram(undre) , om jag då sätter 3 mm både över+under så borde jag då sänka bilen med 6 mm till per sida när jag sätter dit sänkningen jmf med om jag kör på original fjäderunderlägg så att säga...... Bra att veta innan jag beställer :) Tack så hemskt mycket för svaret. Mvh Niklas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.