AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.191

bmw 740iaL tips och är den värd detta pris?

hejsan som överskriften säger jag är intresserad av att byta bil till en 740 i detta fall,
vad bör jag tänka på läst lite om vilka fel det kan vara tror ni det kan vara något fel på denna något som varit och testat eller sett den?
ser jätte fin ut på bild så klart, men är orolig inge vidare på dessa bilar,
27oooo är detta många mil eller? går dom länge till.
och slutligen vad är den värd?
Länk

en riktig sportbil klarar av att accelerera 0-100 och sen stillastående på under 10 sekunder...
27000 är lite/alternativt normalt en av mina har rullat 28600mil men är i skick med en med mindre än hälften, dubbla miltalet är inte alltför ovanligt på E38, hade den rullat 79000 hade jag reagerat.

Bytt olja i lådan/reparerad låda är nummer 1 på listan över saker att kontrollera, i övrigt finns det massor skrivet vad man ska kika på.

Stephan
Tycker den verkar dyr!

Min vän sålde förra veckan sin 750 -96 för 50.000kr.
Svensksåld med 13.000mil på mätaren.
Dock helt orginal utförande, inget "gangster" stuk.
Visa användare
912
Frassemannen
BMW 523 -07
Ja, billig kan man väl inte kalla den...halvera priset så kanske den blir prisvärd...i mina ögon iaf

Frasse
Ja, billig kan man väl inte kalla den...halvera priset så kanske den blir prisvärd...i mina ögon iaf

Frasse

lite väll överdrivet inte sett många bilar på blocket 740 95 för 25ooo kr?
skicka länk så köper jag ifall den är i samma skick färg,

jag är bara intresserad av blanksvart 740 och detta är den enda som stämmer överrens med mina 'vill ha' behov, som jag sett på blocket,

han har gått ner till 45 visnabb affär och möter mej på halva vägen vill säga runt 20 mil,
är detta fortfarande för dyrt? har faktiskt inte sett någon biligare i samma utförande? är växellådan och motorn bra så stör inte 27ooo mil mej,
behöver lite mer hjälp och lite mer utförande svar varför är inte priset värt 50 eller 45?
mvh kristofer
Visa användare
912
Frassemannen
BMW 523 -07
Import, 14 ägare på lika många år, samt en bränsleslukare av stora format...att han till och med möter dig halvvägs tyder väl om nåt på ren desperation att bli av med den?
Tror inte han fått så himla många bud/spekulanter över 25-27 000 faktiskt.
Men faller den dig i smaken så köp den, det är ju dina pengar.
Men räkna inte med att få igen pengarna vid ev försäljning...

Frasse
Efter att fått bilder nu på dessa skador som finns på bilen som tex,
ja jag vet inte vad jag ska kalla dej parkerings skador så är inte värdet så högt som han begärde..

*spruken framruta.
*lite krogig reg skylt fram
*list på bakdörren krom listen lös
*reva vid fälgen bak
*en bild ser det ut som världens krockskada på en dörr mitt på bilen världens djupaste reva,
* + en reva fram vid dörren

blev väldigt förvånad och besviken efter att han berättat att enda skadan är som en 50 öring... haha :P
xj
114
xjml
328iA -99
750iAL -95
Jag tycker du ska avstå, känns inte alls rätt, oavsett pris. Om det är så många fel av att köras så undrar jag hur den blivit behandlad i övrigt. Att saker torkar sönder eller blir förstörda på annat vis är en sak men rena körskador som inte fixas är för mig ett no no.
vissa sador tänkte jag sure, men den stora revan mitt på dörren.. jag skulle inte kunna visa mej i en sådan bil utan åtgärdan, den skulle ju defentivt börja rosta inom några månader så djup är den man ser näst intill tendenser till rost på bilen ser det ut som,
Länk

är detta är enormt över pris? eller?
hoppas ska få lite information om denna bil tyckte den va 'vacker' hehe
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Vilken bearbetad annons - inte ett ord för mycket ;D
Svårt att avgöra om den är värd all extravikt med plastkitchen på. En nästan 15 år gammal bil kan se ut precis hur som helst...

M V H
Stephan

haha tyckte det jag med blir spännande om man får något svar,
th
2.084
thom525
116i M-sport -15
520d touring -16
Man kan snacka om bilar i all oändlighet men det man själv ser och känner på . Måste ju vara det rätta sen pris bild och om man får igen sina pengar är lite ointressant för om man skall vara ärlig så har väl ingen egentligen tjänat pengar på sina bilar
En hobby kostar oavsett om det är golf eller bilar

Gå efter skick! Och ha is i magen, förhasta inget köp!
Visst, miltalen skrämmer de mesta. Men det är runt 20'mil när saker såsom stötdämpare etc behöver bytas, inte billigt.

Men den första du länkade verkade tokdyr med tanke på skadorna. Och antal ägare. Hårt körd & dåligt servad?

Motorn klarar många mil sålänge den har blivit servad!
Så provkör flera!
men den andra bilen är ännu dyrare, +
men har ju gått 10000 mil mindre,
svårt att få information från honom, finns ingen service bok eller liknande till den säger han. STULET. vad är det med dagens bil värld...

th
2.084
thom525
116i M-sport -15
520d touring -16
Jo stulen servicebok tjenare den var i och för sig inte ny men hur sann
det får man ju själv avgöra men
Återigen så finns det en uppsjö av beg bilar för tillfället kanske värt att åka en längre bit för att titta så man får vad man vill ha och inte utan servicebok

We
103
Wegen
530iA Touring M-sport -02
Kolla in mobile.de eller autoscout24.de Finns lite att välja på där med.

Se länk :

Länk

SATAN, den var lång den länken... :)
We
103
Wegen
oj.. det blev visst en ikon när jag klistrade in länken. Bra funktion :)
haha tack så mycket ska titta runt där lite
We
103
Wegen
Så lite så !
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.