|
|
|
|---|---|
|
Kikar man i Biltemas katalog över stötdämpare verkar de mest ha till de fyrcylindriga modellerna? Det är stötdämparna fram jag är intresserad av. Vore tacksam för hjälp, och för tips om andra prisvärda främre stötdämpare! Söker med ljus och lykta, dämpare är dyrt! | |
|
Meca, Autoexperten? Ebay.de? |
|
| Jo det finns ju alternativ till Biltema. Letar efter ett prisvärt budgetalternativ dock. Ebay vore bra, kan ta lite tid bara. | |
|
Brukar ta ca 3 dagar efter betalning så har du grejerna hemma. M V H Stephan |
|
|
Mmm det tål att tänkas på inför framtiden. Någon som vet om någon av biltemas dämpare passar till en 328:a? |
|
| Sorry, glömde tillägga: 328, E36, 1995:a | |
|
Tror inte det då de brukar använda grövre dämpare till 6'orna pga vikt t.ex. T.ex. på E30 så använde bilar med M-pkt 3mm grövre dämpare vilket då inte är kompatibelt så det verkar bäddat för trubbel när de inte anger de 6-cyl. motorerna.... M V H Stephan |
|
|
Ja det logiska är att vikten spelar in och att andra grejer krävs. Biltemas support har tyvärr inte kommit med något svar på min förfrågan så det ser mörkt ut på den fronten även om man tror på hoppet. Söker vidare på alternativa källor. Laga.se och bildelsbasen.se har inga dämpare i lager - inte en enda i hela Sverige! Onekligen stor åtgång på dem. Eller nått. |
|
| Jag stoppade på Biltemas dämpare fram på en 325i -93, passade fint och fungerade utan problem också ! | |
|
Ah, det låter lovande! Just nu är det en pågående dialog med BTs kundtjänst om det funkar på min bil. Möjligt att det gör det vilket skulle vara goda nyheter. De i kundtjänsten på lokala butiken hänvisade till att det som står i katalogen gäller. Kan förstå dem att det är bäst att ta det säkra före det osäkra, en driven säljare kunde ju ha erbjudit sig att höra sig för med centrala kundtjänsten för att kolla det lite mer grundligt dock... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.