AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
2.522

Skånes svar på "JÖRGEN STHLMS BILVÅRD"?

Njuren
Hej! Vill ge bilen en utv rekond denna sommar. (Polering inkl vax)

Genom åren som medlem på forumet har Jörgens namn dykt upp en massa gånger och av vad jag har läst är det endast positivt. Köra upp till sthlm känns lite overkill ;)

Vem/vilka är "Skånes svar på Jörgen"?
Vem anser du är grymt duktig och petig?

Mycket tacksam för svar!

Vonne i arlöv är ett mkt hett tips. När man är där arbetar dom nästan uteslutande med Porsches, Ferraris, Maseratis osv... Plus att resultatet blev mkt bra!
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Håller med Samuel! Vonne Länk har jag själv anlitat med mycket gott resultat samt att jag hört väldigt många som är nöjda med jobb utförda där. Kort och gott kompetens, kvalitet och service.

___
//Ulf
Visa användare
57
Jill
Toyota Prius
Jag rekomenderar Ystad Bilcenter som är Tefcar Center, Länk

Peter som är rekondare där har tidigare jobbat på Mr Cap & Ditec i Stockholm .. Kunder nu är bla Autoropa =)
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Jill: Så du menar att Autoropa slutat anlita Vonne som finns i samma byggnad för att i stället anlita Ystad Bilcenter 6-7 mil bort?

___
//Ulf
Visa användare
57
Jill
Toyota Prius
Autoropa har ju slagit upp dörrarna här i Ystad och det är dom jag menar =)

Wonne är kanon trevliga, träffa grundaren på Häggernäs träffen i slutet på maj. Men jag har inge koll på deras kvalitet, så där kan jag inte uttala mig.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Att dom öppnat i Ystad hade jag missat så det förklarar ju saken...:)

___
//Ulf
Mj
49
Mjarlhov
BMW 525iM Touring -03
har du en mörk bil ska du inte lämna till vonne, då de kör uteslutande med dubbeloscilerande maskin. Den ända som jag vet är bra och kan rekomendera i skåne är en kille som heter janos. Tror han jobbar på crstyling i ängelholm/helsingborg nu (jobba tidigare på extreme carstyling i hbg)
bm
13
bmw_z3m
bmw z3 m roadster -98
varför skulle det vara sämre att köra en mörk bil med en "dubbeloscilerande maskin" än en roterande maskin? om det nu är något som är sämre att köra på en mörk bil så borde det ju vara en roterande maskin med tanke på "solar" osv som då uppstår på mörka bilar!
Mj
49
Mjarlhov
BMW 525iM Touring -03
Ja är man ute efter att intefå "solar" så är det et bättre val. Tyvärr så får du även solar med en dubblesosclillerande maskin. Men efterssom mönstret är annorlunda så ser du inte dem. Prova gärna att köra med en dubblemaskin på en mörk bil, dra en maskeringstejp och kör roternade på andra sidan . Du kommer märka att den yta du kört med dubbelmaskinen är något mattare. Detta vill man ifrån för att få ett så bra djup i lacken som möjligt. Därimot så är det inte många som klarar att köra en bil "solfri" med roternade. Men behärskar man tekniken så ger det överlägset resultat.

nu är väl inte de flesta så petiga iofs.
bm
13
bmw_z3m
bmw z3 m roadster -98
kan säga dig att det beror helt o hållet på vilka trissor respektive vilka medel du kör med.. har kört med både och, om du kör med ett grövre medel och sen finare finare kan du uppnå mkt bättre resultat med en "dubbel" än singel.. det är ju min uppfattning.. tror ingen dessutom vill köra runt med solar i solen :P
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.