|
|
|
|---|---|
|
Jag har kraftiga vibrationer i framvagnen på min 540. Känns som jag ska åka av vägen. Det kommer vid 80km/h och avtar över 140. Det klonkar även i lägre hastigheter vänster fram när man bromsar eller drar på. Mest vid broms. Kan ej lokalisera problemet. Jag har bytt: Bakre bussning casterstag Stabilisatorstag Jag har kontrollerat alla styrleder, inget glapp. Bussningar okej. Har haft bilen inne hos bmw och dom hittar inget fel i framvagnen förrutom att den är helt åt helvette inställd. Jag har idag ställt in framvagnen. Dock samma problem. Fälgar och däck är 18x8tum 235 breda. Skiftning hjälper ej. Kör med 3 bar i tryck. Detta problem existera inte med vinterhjulen, endast när jag satte på sommarpuckarna. Dock så sitter det INTE centrumringar på. Och hjulen kan vara dåligt balanserade men skall enligt personen jag köpte bilen av vara riktigt balanserade. Kan centrumringar göra sån stor skillnad? Skall prova montera det imorn och balansera hjulen och se om det blir bättre. Blir det inte det vet jag inte vad jag ska ta mig till. Och klonket hittar jag bara inte. | |
|
Jag kan nästan lova dig att vibbarna försvinner när du sätter på centrerings ringarna (förutsatt att det skall vara det på dina fälgar), jag har nämligen gjort samma sak som dig tidigare på en E34 och det skakade något djävulskt utan dessa! Le Mans 2009 13-14 Juni |
|
|
Skönt att thöra. Det är ju bmw original fälgar men inte för E34. Tror det är E39 fälgar. Ska prova ringar idag och balansering. Blir dett bra så blir jag väldigt glad :) |
|
|
Ok, kom ihåg att göra rent runt navet och i fälgen där centreringsringen skall sitta! Det är nämligen precis att det går att få dit utan att mangla sönder ringen. Lycka till! Le Mans 2009 13-14 Juni |
|
|
För nyare 5-serien (E39) är centrumhålet 74 mm, för äldre (E34) så är det 72,5 mm. Det betyder att man kan montera E39-fälgar på en E34 med ett par insatsringar i. Jag skulle inte prova nånting annat, knappt köra bilen, utan att montera ringar först! __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
älgen |
Hej Hade liknande vibra/skakningar i framvagn runt 90 km/h. Gick inte att märka något glapp i framvagnen vid kontroll på verkstad. Provade balansering,andra fälgar,bytte styrstag etc.Jag bytte på chans casterstagen fram på bägge sidor och sen försvann det på min kärra iaf. Antar att gummit blivit slappt med åren. Säger inte att det är det felet på din men min kärra blev botad. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.