AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
881

Accelerations problem compact

Bl
479
Blomman
525D F11 M-Sport -11
118D E87 -09
Vid acceleration så kommer effekten pullserande men ej ryckigt. Men i mellanåt går den normalt en stund. svajar på tomgången i bland också startar alltid utan problem. Förbrukningen ligger på ca 0,9 milen bilen är en E36 316 compact -96 hoppas att nån känner igen problemet

Mvh Thomas
St
80
StefanE
325ti Compact -04
Önskar jag kunde hjälpa dig mer, har själv en compact. Jag reagerar på din höga förbrukning, har du möjlighet att göra en diagnos? Normal service, inkluderande tändstiften kanske kan hjälpa.
MVH
Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
Dåliga tändspolar? Bytte mina för ett tag sedan. Började med att gå ojämnt för att till slut inte starta alls.

__
Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta!
Bl
479
Blomman
525D F11 M-Sport -11
118D E87 -09
hej har tänkt på att lämnat in den på bmw för en felsökning för ev felkod och se om lamda värderna ser bra ut. Men tänkte höra här först.
Service ska vara gjord när jag köpte den i höstas. Fick kvitto på att olja stift och filter vad bytt nån vecka innan köpet.
VillaRosa gick den dåligt på tongång då med ? när min svajar är det oftast när kan åker i typ 90 och trycker ner kopplingen bara rullar. har inte märk att den svajar när man står vid rödljus.
Tänkte på om bensinpumpen eller filtret börjar bli dåligt. Har provat Redline Bensintillsats SI-1 utan framsteg.
Men den här pulserande känslan vid accelerationen känns lika hela tiden att de är med samma mellanrum i pulsen.

___
530iA M-Sport Touring -01
Länk

BMW CS 06798
mi
20
mitoman
118d -2008
Kolla om insugsgummit är sprucket!

Min compact -96 gungade fram när man gasade fullt från typ stillastående, kollade undersidan av gummit och det va sprickor i det, sög tjuvluft när motorn rörde på sig under acc.

Bl
479
Blomman
525D F11 M-Sport -11
118D E87 -09
Ok tack för tipset. ska kolla det

___
530iA M-Sport Touring -01
Länk

BMW CS 06798
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.