|
|
|
|---|---|
|
Hej Länk Jag tycker ändå priset är ganska bra nu, men är det något annat jag bör ändra/lägga till ni som är annons experter. Mvh Carl | |
| Jag gillar annonsen, tittar mycket på omgivningen runt bilen och din annons signalerar seriositet. | |
|
Ja, bilderna är taget med villan i bakgrunden, där bilen står 98% av tiden. /C |
|
|
Vad har du haft för dåliga erfarenheter av att ha med regnummer i en annons? Jag blir personligen alltid skeptiskt när inte regnumret finns med i annonsen eftersom jag vill göra lite grundläggande koll på bilar jag är intresserad av före jag kontaktar ägaren. Oftast går sådana annonser bort för mig. |
|
|
hej Stöldförsök en dag efter att annonsen var utlagd. Dock stod batteriet på laddning så de kom aldrig iväg med bilen. /C |
|
|
Nu är jag säker löjlig men detta tycker jag är lite märkligt: "kompis till mig, som hade den som tjänstebil. Aldrig vinterkörd 100% rostfri, alltid förvarad i varmgarage." tjänstebilar brukar väl gå året runt? men du kanske menar ej vinterkörd under din ägo? M3 E30Länk |
|
|
Nej, då det är sommar där året om så är den aldrig körd snö/slask, inte under min ägo heller. Mvh /Carl |
|
|
Det är en import från USA, kanske man ska skriva ut ? eller inte ? Mvh C |
|
|
Snygg bil & trevlig bakgrundsmiljö, men vissa faktauppgifter i din annons undrar jag över. "SAAB 900 / 9-3 Cab" Det är väl ändå en 900 och inget annat. "Jublileumsmodell" Saab jubileumsmodell heter SAAB 900 NG Talladega och kom ut 1997 i en begränsad utgåva för att fira rekorden de slog på Talladega Superspeedway i Alabama, USA (P.s det är ingen Talladega du har) "Jubileumsmodell en av 25 tillverkade" Nej inte ens med den stavningen du har i rubriken så är den så unik! "Nordenpaket" Denna utrustningsnivån ingick hos samtliga länder i Europa inkl Italien och andra sydligare länder. Enda undantaget var Tyskland där generalagenten krävde en snikmodell med mindre basutrustning och fick igenom det p.g.a att de köpte så stora volymer. Hyrde själv en 900 Cab för ett antal år sen i USA som hade det du kallar för Nordenpaket. "Stora färdatorn" Ingick i stora SE-Paketet, med bl.a ACC, skinnklädda dörrpaneler (vilket du inte har i din bil) Kanske eftermonterad, fungerar alla funktioner isåfall? Fast det ser ut som att du bara har tre funktionsknappar på din annonsbild. Stora färddatorn = fyra funktionsknappar "0.7 L/mil blandad (mycket snålare än turbon)" Need I say any more ? "150 hk (Billig försäkring)" Jämför du med 2.3T Viggen 230hk så stämmer det. "m.m har säkert glömt något." Nej du har inte glömt något, du har fått med allt och lite till! Men annars ser det bra ut, som min dotter sa när hon öppnade påskägget. Lycka till med kappseglingen och försäljningen. Mvh Exilim Pain is temporary - Pride is forever |
|
|
Det mesta är väl redan sagt,men.. Som ev. köpare vill man givetvis veta bilens bakgrund. Visst, man kan ringa oc h fråga, men varför inte "ärligt" berätta om bilens bakgrund? Import från och när? Och, det är en 900- inte 9-3! Prismässigt ser det väl ganska okay ut, men "snikmotorn" utan turbo kopplat till en automat... Nja... Skicket, och aldrig vinterkörd, kanske kan hjälpa till.. Lycka till! |
|
|
Hur får du den att dra 0,7l/mil blandad körning med automat? |
|
|
Exim, tack för ett bra svar. Stora färddatorn (knapp vänster, knapp höger, clear + black panel) sitter ivf monterad i bilen och fungerar som den ska. "Jubileumsmodell" Kanske inte är helt korrekt. Korrekt är att den är en utav det allra sista cabbarna då den tillverkades 1998-04-10. Försäkringen är ca 4000kr billigare än på min turbo cab som jag hade innan. Ja det är en 900 det står tydligt i annonsen. skrev 9-3 i rubriken för att få lite mer träffar. 0.7 går det köra bilen på landsväg. mvh /C |
|
|
På färdatorn sitter det även en "set" knapp. Såg jag nu. |
|
| Själv hade jag understrukit det låga miltalet i annonsrubriken - det är ju det som motiverar det höga annonspriset. | |
|
Jag skulle lägga till att det är US import och att den inte är vinterkörd sen importen till SV. M3 E30Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.