AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
541

kvittrande bältesinfästnings på förarsidan

Köpte mig nyligen en 335i copupe och på förar sidan vid bältesinfästningen så uppstår de ibland ett irriterande ljud. Vet att jag läst om de här förut någonstans men hittar de ej längre. Någon som haft samma problem?
-J
167
-Jonas-
320d XD F31 -15
Jajemen jag har exakt samma fel, finns en bulletin om det. Felet består utav en felkonstruerad bricka som sitter vid den övre bälteshållaren. Kostar 14 kr på BMW. Ska åtgärda detta själv har bara inte haft ork tid eller lust men det är på gång :) Men sök på "kvittrande ljud bältesinfästning" så kommer du att hitta en länk till bulletinen där finns artikelnummer på brickan osv.
Vad tar dem för jobbet då? Tycker de ska va goodwill på de eftersom de är en felkonstruktion.
Jag har tom glömt skriva ljud i min rubrik. Jag hittar ingeting när jag söker. Du kan inte länka till det.
-J
167
-Jonas-
320d XD F31 -15
Vill minnas att priset skulle landa på smått otroliga 2450 kr, jobbet skall enligt dem ta 1,5 timma. Men när jag tittar på vad som ska göras har jag svårt att förstå att det ska behöva ta längre än en halvtimma. Här kommer länken till bulletinen också! Länk
qa
1
qanostl
335 Coupé -08
Jaha, då har man råkat ut för samma irriterande ljud i sin 335:a. Hur löste ni det, via verkstad eller fixade ni det själva?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.