AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.299

Hur höjer salusansvar försäkrings kostnaden!

Ca
144
Camaran
540ia -93
Jag har haft min bil försäkrad hos salusansvar "5900" hel försäkring men igad fick jag ett brev efter att jag har påställt bilen första april så står det "10400" när jag ringde så sa de att min bil står försäkrad såm 316 sen ringde jag en gång till efter nån timme så sa de att min bil har varit försäkrad som 518 de här åren!!!!!!
nu tänker jag byta bolag men törs man byta till "ATAVA"???? det är bara på nätet och de är billigast
har nånn nån förslag????
Förslag på vad?
Försäkringar är individuellt, för mig har det nästan alltid varit billigast på LF.

Atava skulle jag enbart använda för Trafik.
Hade strul med dem för 2år sen, i avtalet stod det att försäkringen upphör automatisk när bilen blir såld/skrotad.
I mitt fall fortsatte de dra pengar 3mån efter jag sålde bilen, och de är lite halvsvåra att få tag på eftersom deras kundtjänst endast har öppet 2tim om dagen.

Jag betalar gärna lite extra för god service.
Ca
144
Camaran
540ia -93
förslag på bra försäkring, gärna vill man höra
jag har lite svårt och tro Atava !!!! och sen IF är riktig bluffare för jag hade en ny bil för 6 år sen den blev stulen och efter en massa kostnader med tingsrätt och hovrätt " som är orättvisa tycker jag" fick inte ersättning
och folksam är dyraste försäkrings bolag
så i den här frågan vill jag höra flera som har erfarenhet med olika försäkrings bolag
th
2.084
thom525
116i M-sport -15
520d touring -16
Aktsam har alltid funkat för mig bolag med namn som man knappt kan uttala
verkar alltid skumt .

Sen är det som ni skriver att det är invidiuellt med försäkringar så ring runt och fråga oftast bättre än att kolla på nätet

På nätet får man inte personlig service heller

Ps. en försäkring vet man tyvärr inte om den är bra från det är för sent

Ca
144
Camaran
540ia -93
Aktsam försäkrar inte 540 jag ringde !!!! sen ringde Modern de försäkrar inte 540 om man bor i hyresrätt fast jag har garage!!!! det lät inte bra när hon svarade mig !!!!!
Th
441
The Stig
Mazda CX-5 -16
Länk
Ca
144
Camaran
540ia -93
BMW orginal försäkring är det det falska "IF" försäkrings bolaget.
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Va där falskt med IF? Har haft dem i flera år utan problem.
Atava ägs av trygghansa. Deras ide är att man sköter det mesta själv och på så sätt får lägre premier. Vid en skada är det samma skadeavdelning som trygghansa.
En försäkring ska alltid upphör automatiskt vid tex försäljning men ibland kan det glappa mellan ett bolag och vägverket. Men det korrigeras alltid av bolaget när man ringer till dom!
Det gör det inte Herkules, jag fick ringa och tjata i 3mån! Sen tog det ytterligare en månad innan jag fick tillbaka pengarna.
Atava är rena skiten, men funkar ifall du enbart ska ha trafik.
Som jag skrev så SKA det alltid upphöra men som sagt så kan det glappa.
Att du fick ringa och tjata i 3mån är oturligt för det tar 1min att fixa. Jobbar själv med försäkringar så jag känner att jag har bra koll på detta.
Trist att det har varit så mycket strul för dig men jag tror och hoppas att det är ett undantagsfall.
Vet många som är nöjda med atava. Och nej jag jobbar inte för dom.
Vet om 2 personer till som haft strul med Atava, vi alla 3 hade helförsäkring.
Men men, alla har vi våra dåliga dagar!
Ca
144
Camaran
540ia -93
Jag har läst bra mycket om IF på www.cint.se då ser man hur många de har bluffat ,,,,,,, det finns det så mycket som skrivet om de
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.