AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
691

Hur ändra beräknad snitthastighet (E90 -09)

Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Tjenare,

Gjorde några sökningar men hittar ingen som har frågat om samma sak, möjligt att jag missade det bara.

När jag matar in ett resmål i navin så räknar navin ut en ETA baserat på en viss snittfart på olika typer av vägar. Eftersom jag ofta har en högre snittfart än dessa förprogrammerade så skulle jag vilja ändra värdena på de antagna snitthastigheterna. Som det är nu så får jag en ETA som alltid är ganska mycket fel på längre resor. Är det någon som vet var och om man kan ändra dessa hastigheter?

Bilen det gäller är en E90 -09, dvs "nya" I-driven, men om det är någon som har gjort det på ett annat system så dela gärna med er av det också så kan jag få några tips.

Mvh
Wiberg
Tyvärr går det inte att göra. Jag har samma problem och det är inte lite fel den visar, i praktiken är destinationstiden helt världelös. Har påpekat detta till bmw (pappa har även samma problem på sin -09) och bmw är medvetna om felet men har inte någon lösning på det ännu.
Kan länka till en tråd som jag startat på ett annat forum angående just den frågan.
Länk
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Hej,

Tack för svar!

Dock tråkigt att höra att det inte går att göra något åt. Jag har starkt för mig att jag någon gång i början av min E46-ägo lyckades hitta en meny med inställningar för just detta men jag hittade aldrig tillbaka till den menyn så det kan ha varit en dagdröm också... Tycker att det känns som en enkel funktion med tanke på den data som redan finns tillgänglig att räkna på.

Kan ju gnälla nästa gång jag är på BMW för att visa missnöje om inte annat.

Mvh
Wiberg
jo i pappas förra e61 med lilla navin så gick det tydligen att göra så också. Sag till på bmw, ju fler som klagar ju större chans till förbättring.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.