|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Hur funkar det när man lämnar in en "chippad" bil på service? Antar att det syns direkt och loggas hos BMW? NiKeMaN, har du koll på vilka samarbetspartners de har i sverige? | |
| Grymt snygg bil! Blir lite avundsjuk nu när jag köpt en pre-facelift. Men det får man helt enkelt leva med. | |
| Tackar stofil! Jo tyvärr finns det alltid något som är lite nyare som sätter igång det plågsamma habegäret... ;) | |
|
BeemA: Mja det syns inte "direkt" som en del tror - men kan däremot plockas fram när bilen ansluts till servicedatorn och vid en eventuell uppkoppling mot tyskland. Men vi normal service kollar dom inte sånt, men dom har "order" på att rapportera chippningar och effektboxar till BMW Sverige. ///Niklas "NIKEMAN" Johansson |
|
|
StefanL: Jamen du har ju 335d för faen :) Det är skillnad det... hehe :) Dock så väntar jag på att NÅGON ute i Sverige som åker en V-techad bil med "hur många hästar som helst" ska våga testa i VM's bänk eller någon annan pålitlig bänk så man vet om V-Techs bänk är en glädjebänk som plussar på ett gäng hästar... ///Niklas "NIKEMAN" Johansson |
|
|
Nikeman: Jag är själv tveksam att uppgiften om 376hk stämmer. Den enda mätningen jag själv kan göra är med racelogick. Men jag testar gärna i bänk. PS: nu är sommarsulorna på, vilken skön känsla;-) //Stefan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.