AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.289

Hur fungerar telefonen i bilen BMW 530IA E39 -01

ga
27
gasolinbloood
320 E90 -05
325 E36 -94
Hejsan har försökt att få min telefon i bilen att fungera men utan några lyckanden. det står hela tiden: no conektion with base... jag vet inte ens vart man lägger i sim kortet.. har googlat och sett att man ska lägga i kortet vid armstödet men har inte hittat nånting.. sen också att de finns en svartbox som man kan sätta in sim kortet på vänster sida i bagaget men jag har en silvrig sak som är till telefonen de står Siemens på men finns inget ställa att sätta in sim kortet i .. finns bara 2 antenner och en stor scartliknande sladd. så min fråga är vart jag kan hitta simkorts platsen tacksam för svar:D
We
103
Wegen
530iA Touring M-sport -02
Har du inte en ficka under telefonluren med en pil på ? Den åker upp när du tar ur luren. Där i ska väl simkortet sitta. Stort kort, alltså pilla inte ut det lilla simkortet från plastkortet. Hmm. !? Förstod du ?

Så är det, å så blir det...
Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
Finns många varianter, kanske denna Länk kan hjälpa dig. Eller varför inte kika i instruktionsboken?

__
Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta!
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Finns lite olika modeller på telefoner men på en 01:a så är den vanligaste en trådlås lur som ligger i armstödet. Lyfter man upp denna så är det som Wegen beskriver ovan. Stort SIM-kort ska det vara.

På den äldre teledonmodellen som har en sladd så kunde man sätta kortet både fram och bagaget. På den trådlåsa finns det ingen kortläsare i bagaget.

___
//Ulf
ga
27
gasolinbloood
320 E90 -05
325 E36 -94
Tack så mycket :D hittade platsen men fanns inget kort i.. är det möjligt att sätta in vanligt mobil sim kort i alltså med en adapter eller liknande?? och om inte hur kan jag skaffa sånt kort och vad kostar de osv??
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Att ingen kort fanns i är väl normalt då man i regel tar ur kortet när man säljer bilen. När man skaffar ett nytt SIM-kort så får man väl oftast det som ett stort (kreditkortsformat) och att man då får bryta ut det lilla om man ska ha det i sin vanliga mobil. Skaffa antingen ett nytt kontantkort eller kolla med din operatör om du kan skaffa ett tvillingkort till det du har i din vanliga mobil.

Det finns ju adaptrar och vissa av dessa kan nog passa men det är i så fall om du har ett kort redan som du inte använder. Att hålla på att byta mellan din mobil och bilens telefon är ingen smidig lösning.

___
//Ulf
ga
27
gasolinbloood
320 E90 -05
325 E36 -94
okej tack så mycket, ska skaffa ett tvilling kort då:D
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.