AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.066

Punkteringsindikering M3 E46

Satta på nya däck på bilen i helgen och blev riktigt nöjd!
Men har fått ett problem som irriterar mej j*vligt mkt. Punkteringslampan lyser rött. Har inte hänt än ända gång när jag körde me orginal 18".

Nu kör jag med 19x8.5" 235/35-19 fram och 19x9.5" 265/30-19 bak.
Har även 20 mm spacers bak. Fälgarna är inte orginal men gummit är Dunlop Sport Maxx.

Vet någon vad problemet kan vara? Allting är helt nytt, rullat 30mil bara.
Jag har ingen punktering eller något. Börjar bli tröttsamt att se den röda lampan lysa!

Är tacksam för alla svar jag får!

Mvh MilosM3

Du har ju rätt dimensioner så där är du safe.

Provat att återställa? Håll in knappen i 5-7 sek eller vad det är sen är den återställd.

Mvh Filip
Har gjort de nu 2-3 ggr men problemet kommer upp igen!

Be
81
Beaf
E46 M3 CP SMGII -05 (såld)
Gjort det när bilen vart igång? Man ska bara vrida på tändningen å sen nollställa . då försvann mitt iaf
Jag vred bara på tändningen och nollställde.
Kan det ha nått o göra med spacerplattorna? Att signalerna inte når ut till bak däcken osv osv?
Pratade med en bmw- kille och han snacka om att de kunde vara att rullomkretsen inte är samma bak o fram. Och de kunde göra så att den varnade för "slitet däck".

Att det är spacers spelar ingen roll, inte heller däcken. Den känner av nivån i däcken om, skulle du få punktering lutar det mer på den axeln och då tänds lampan.

Så länge alla däck är runda och fina med lika många bar på samma axel så är det lugnt. Det spelar ingen roll med 18" eller 19"

Jag gick från org 18" 225/40 255/35 till samma dimensioner i 19" utan problem.

Be
81
Beaf
E46 M3 CP SMGII -05 (såld)
Jag hade samma problem när jag hade nya bakdäck och slitna fram så det är nog det i så fall. Mvh JImmy
Det går över, håll ine 7 sek, kanske några ggr sedan kommer det att försvinna.

Lycka till....
Kolla så inte lufttrycket varierar i däcken. Har hänt mig ett antal gånger att jag haft för lågt tryck i ett däck och lampan lyst. Själv har jag en egen tryckgivare som jag litar på då mackarnas manometrar oftar felar rejält, det värsta jag varit med om är 1bars felvisning.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.