|
|
|
|---|---|
|
Jag funderar på att sätta i ett Open Air sport luftfilter i min M3:a...Ger det nån mer effekt en ett vanligt sportluftfilter? Vilket open air filter ska man satsa på? Är JR bra? Och hur monterar man dit filtret? Eftersom man måste ha luftmängdsmätaren? Niklas Olsson, BMW M3-94 | |
|
Det är helt meningslöst att sätta dit ett Open Air filter om man inte vill att bilen ska låta som fan. Hur du än bär dig åt och sätter plåtar runt filtret så kan du aldrig få tillräckligt med kall luft i motorutrymmet. Köp ett sportluftfilter och sätt i den befintliga luftboxen. |
|
|
Jag har redan ett K&N sportluft filter i bilen redan. Niklas Olsson, BMW M3-94 |
|
|
Helt rätt... behåll det om du inte är ute efter massa ljud bara. Läste ett test på 3.2L 321hk motorn plus ett open air filter, den tappade 15hk med open air filter. Men tilläggas skall att testteamet tyckte det lät som "50hk till". Mvh Jocke W |
|
|
Läste en test i en engelsk tidning BMWPerformance, där gjorde dom ett luftfilter test på en 325 och med insats filter blev det som mest 3hks ökning och med öppet hela 7,5hk.i båda fallen var kn bäst.. må vara att luften kan vara lite varmare men å andra sidan så suger motorn mycket enklare i sig luften..och när man kör så nog hittar lite kalluft in ochså.. mvh anders |
|
|
Helt rätt Anders! Läste samma test (325:an). Men tror att luft burken är mer fördelaktigt utformad i M3:an. Dom M3:or jag sett så är tom burken avskärmad med plåt. Stor skillnad om jag jämför M5:ans och en vanlig E34 burk. Mvh Jocke W |
|
Grusse |
Kan hålla med om att M3:an inte behöver något open air filter, ger ingen effekt-ökning precis som diskuterats tidigare. Men att man behöver skärma av med plåtar för att motorn inte ska få i sig varmluft är bara nonsens. Möjligen om du står stilll med bilen, då drar den i sig varmluft, men så fort du börjar åka så strömmar det ju in kalluft, och värmen som motorn avger sig blåser ju bakåt. oo=00=oo |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.