|
|
|
|---|---|
|
Då var man tillbaka igen då efter ett tags vilande, har införskaffat mig en 520i 24 -91, i den sitter det en taklucka med vev, nu har jag fått en motor från en annan men till den stora frågan - är det mycket jobb med att byta veven till motor ? tänkte mest på el-kopplingarna, funderade om det mot all förmodan fanns färdigdraget kontaktstycken i taket ? någon som vet nått om detta ? men sån tur har man väl aldrig att det finns färdigt. Annars är det någon som gjort detta och vet hur man tar ström samt kopplar ihop detta ?? Hoppas det är någon glad bmw ägare som har svar på detta. //Stefan Going to live and die with a`Bmw //Stefan | |
|
På tyska: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Tack hmmm tyska, ja det gick ju inte så bra det där, såg att de satte knappen i mittkonsolen, min sitter redan färdig i täckolasten för motorn. Going to live and die with a`Bmw //Stefan |
|
|
Gjorde konverteringen i min 518 för ett år sedan, plockade ur det i helgen för att sätta det i min andra bil så jag har gjort det. hade inte kabel fördraget i någon av bilarna, däremot så sitter det en kontakt bredvid GM och RM under baksätet. Att sätta i motorn är lätt som en plätt, knappen ska ju sitta i biten där veven satt. Det som är lite bökigt är att ta ner innertaket så mycket att det går att dra kabeln, jag hade ner hela taket och tvättade det ordentligt då det satt en del skit i det. Då var det lätt att komma åt men väldigt bökigt att ta ur hela innertaket. själva kopplandet går inte att misslyckas med, så det enda "svåra" momentet är att få loss innertaket så pass att du kan dra kabeln(som i övrigt är ganska lätt.) Nästa sak att tänka på är att ha rätt RM under sätet, hade en som det stod RM /Low på, den funkar inte, du behöver ha en som kommer från någon bil med mer utrustning, kostar kanske någon hundring. Kan kanske bistå med artikelnummer på boxen imorrn. Som svar på om det är mycket jobb så är det väl individuellt, men jag tyckte inte det var så farligt, det är trots allt en väldigt trevlig funktion. Åkte med 520:n som jag har vev på, och det var inte så kul. Dessutom är det väldigt smidigt om du gått ur bilen och kommer på att du glömt takluckan, så är det bara att hålla nyckeln i låsläge tre sekunder så går takluckan också igen. |
|
|
Men se där ! då kan ma ta itu med det nån dag då man har lite att göra, kan ju börja med att se om jag har rätt box. Tack för tipset ! Going to live and die with a`Bmw //Stefan |
|
|
Hej. Undrar lite där ni som vet,är det något lika med min E24?? skulle vilja bygga om den till el från vev. Mvh Jonas B. |
|
|
Söker du på: "konvertera" manuell taklucka till eldriven? (E34) så hittar du en utförlig beskrivning punkt för punkt. Lycka till! Bara att fråga om de är nåt, hittade en RM på skroten idag om du inte har den stora modellen av RM. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.