|
|
|
|---|---|
|
hejsan på er alla bmw fans. jag med men det har varit mycket små fel nu för mig. har bytt termostat,termostathuset,vattenpumpen och remmarna också så klart, efter det så tyckte jag att bilen var trög startad och öppna man huven så lät den som en gammal diselbil. fick fel kod kamaxelgivare så det var bara att köpa ny sån och byta. det var inte roligt att bytta den eller. och nu gick nivåregleringen också,på bägge sidor .kompressorn funkar men bilen blir inte något högre vid omstart, tror att det var vänster sidan som sönk ihop först. jag körde på lansvägen inte bäst vägen heller.och sen small det bara till kan det vara något annat än bälgarna? bilen är dess utom lite lägre på vänster sida!? bilen är föresten en 528i touring 98 bilen har snart gått 180000 mil och som väntar på ny lack på ena sidan efter när kontakt med älg!! vill fixa detta snarat m.v.h joakim | |
| Det har gått hål på luftbäljarna, bara o byta. Mina gick sönder nästan samtidigt. | |
|
Har beställt 2 luftbälgar till min då ena hade smällt.......så det är nog bara och beställa nya för dig också. oo=00=oo |
|
|
har plockat isär nu! .den på vänster sida var det en spricka på ca 5cm lång den på höger sida blev hård vid test och inga synliga hål , men det är ingen ide att sätt den tillbaka på bilen,det var inte roligt att köra ca 6mil på genom slags gummit ca 30-50km/h.hade dagen före även bytt till sommar däck. med nya däck bak 235/45-17 och dom klarade sig precis från att skrapa i stötfångaren bak.! men kan detta gör så mycket med ena bälgen trasig så andra sidan också sunker ihop? tackasam för svar som har råkat ut för samma fel m.v.h joakim |
|
|
Har för mig att min me sjönk ihop på båda sidorna när den ena va sönder, men jag är inte säker. |
|
|
Min sjönk ihop på båda sidor också. //Håkan |
|
|
Bilen verkar annars ha klarat sig bra trots så pass många mil! ;) ______________________________ Min bil: Länk |
|
|
hejsan nu är detta fixat kostade igår,1955kr/st på bmw i karlstad så nu är det bara att vänta till måndag när jag ska lämna in bilen för lackering på ena sidan bara.men man får vara glad att man inte fick älg fan!! på huven för då är det inte säker att man hade kunnat sitta här och skriva om sina bil promblem. m.v.h joakim |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.