AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
783

Värde på z3m roadster

Hej,

Blivit lite på senare tid sugen på en 330ci eller s60 2,5t

Så då undrar jag vad är denna tänkas vara värd?

Z3m roadster -97
10010 stämplade mil (dock ej gjort stora service) Importerad, 2 ägare i sverige med mig.
Svart met
Svart skinn inredning
6 högtalar paketet

Den fick ny koppling förra året.
Motorn går riktigt bra, kopplingen är gudomlig.

Det negativa är att det är det gammla vanliga slitaget i skinnet, dock inga hål eller dyligt, men ni förstår vad jag menar.
Ägaren innan har gjort en halvdann omlackering, och har därefter fått en lack spricka på ungefär 1cm precis bredvid dörren (annars riktigt fin i lack)

Så vad tror experterna? Tror ni att det är enklare att försöka byta än att sälja? Får den känslan utav att denna sorts bil är riktigt svår att sälja.

mvh

Jonny K

Jag sålde min estorilblåa M Roadster -99 som hade gått 10200 mil för 150 i juli förra året. Det var riktigt segt att sälja, flera drömmare kom och tittade innan rätt person till slut dök upp och fick pruta 9000:- från 159.

Min M var i bra skick och välservad, Sachsvanos osv. Sista servicen var inspektion 2 och det var en bra bit kvar till oljeservicen. Enda skavanken jag hade var något slitet skinn på insteget samt något skavda fälgar.

Skulle kunna tänka mig att din bil är värd cirka 120-130 så här ett år efter min försäljning och med de bristerna du räknar upp samt den förestående storservicen.
Runt 150 tkr.
Satt den på 129000:- med prutmån.

Glömde säga att den har short shift osv ;)

Men man får la se, tre pers har ringt idag, och en har varit och kolla på den iaf :)

mvh
Oj, då. Min polare sålde sin comossvarta z3m cabrio (97) för 155 tkr för några veckor sedan. Helt ok skick, 11200 mil, import men lite instegsskav. Dock ingen taskig omlackering men ändå...
Roliga entusiastbilar finns det alltid en marknad för, med rätt pris säljs den FORT, 129tkr känns billigt i jämförelse med hur stabilt Z3M legat under många år, vi får se hur det går.

Stephan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.